Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2023 Tarragona comptarà amb un alberg familiar que reforçarà l'atractiu de la ciutat

Tarragona comptarà amb un alberg familiar que reforçarà l'atractiu de la ciutat

L’alcalde Viñuales agraeix la bona sintonia amb el conseller Carles Campuzano en temes com la Residencial, el compromís per incrementar els diners en el sensellarisme i les places residencials per a la gent gran
20/09/2023

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha rebut aquest migdia El conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, Carles Campuzano, en la seva primera visita protocol·lària a l’Ajuntament de Tarragona. El conseller ha signat al Llibre d’Honor del consistori i, posteriorment, s’ha reunit amb l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales; la consellera de Serveis Socials i Serveis a la Ciutadania, Cecilia Mangini; el conseller d’Urbanisme, Llicències i Domini Públic, Nacho García; el Delegat del Govern, Àngel Xifré; i la directora dels Serveis Territorials de Drets Socials, Mònica Alabart.

Durant la reunió l’alcalde ha expressat la necessitat de disposar de més places residencials. El conseller Campuzano ha reconegut que “l’envelliment és un dels reptes que tenim com a país. Estem prenent mesures per reduir el temps d’espera i, alhora, necessitem concertar més places residencials”. El conseller de Drets Socials també ha anunciat que s’incrementarà el suport als ajuntaments en atenció domiciliària a casa, “perquè també tenim la necessitat que la gent visqui fins al final de la seva vida a casa, per això és necessari incrementar l’atenció domiciliària”.

Més recursos econòmics al sensellerisme

Un altre dels temes prioritaris del Govern Municipal que s’ha tractat a la reunió és “la necessitat que té l’Ajuntament de Tarragona de comptar amb més recursos econòmics per fer front al sensellarisme”. El conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, ha manifestat: “Vull destacar positivament que l’Ajuntament de Tarragona tingui un compromís actiu en el sensellerisme. No tots els ajuntaments estan compromesos amb aquesta qüestió que ens afecta tant”. En aquest sentit, el conseller de Drets Socials ha anunciat que incrementarà el contracte programa per recollir aquesta necessitat.

Finalment, un dels temes tractats a la reunió és el futur alberg juvenil que ha d’acollir la Ciutat de Repòs i de Vacances. L’alcalde Viñuales ha remarcat la necessitat de clarificar al Pla Especial per la Ciutat Residencial que només tindrà un ús de lleure que és el que permet fer un alberg juvenil. “Tenim el compromís amb els veïns que es clarifiqui que no hi haurà un ús de centre de menors”, ha remarcat l’alcalde Viñuales. El conseller de Drets Socials ha subratllat que “la Ciutat de Repòs i de Vacances serà un projecte estrella de la Generalitat perquè recuperarem per la ciutat un equipament públic de qualitat. Serà l’alberg familiar més potent i sostenible de la xarxa d’albergs”. I ha afegit: “Reforçarà l’aposta de Tarragona com a ciutat atractiva. Serà un alberg del segle XXI i hi ha el compromís de la Generalitat perquè aquest sigui l’ús exclusiu d’aquest equipament perquè serà un projecte d’absolut consens amb la ciutat”.