Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Notícies de govern i oposició Notícies 2023 Tarragona i Reus acorden impulsar la Regió Metropolitana

Tarragona i Reus acorden impulsar la Regió Metropolitana

L’alcalde de Tarragona i l’alcaldessa de Reus es comprometen que la creació d’aquest ens supramunicipal es materialitzi al Parlament de Catalunya
Tarragona i Reus acorden impulsar la Regió Metropolitana Foto: Tjerk van der Meulen.
31/07/2023

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, i l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, han posat les bases aquest matí d’un acord bilateral de les dues ciutats per impulsar la Regió Metropolitana. Així ho han expressat els màxims responsables polítics de les ciutats de Tarragona i Reus durant la visita institucional que ha fet aquest migdia l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, a l’Ajuntament de Tarragona.

L’objectiu de la reunió ha estat sumar esforços en temes compartits com les infraestructures, la mobilitat, la cultura, la promoció del territori, l’eficiència energètica, la problemàtica de l’escassedat d’aigua o la lluita contra el canvi climàtic i per treballar vies de col·laboració i treball conjunt.

Els dos alcaldes han constatat que bona part dels reptes dels municipis al segle XXI són comuns i que, fruit d’això, és necessària una major col·laboració i interrelació per poder resoldre els problemes dels ciutadans.

L’alcalde Viñuales i l’alcaldessa Guaita han expressat el seu compromís per “recuperar el lideratge i la capitalitat del territori, impulsant a més, la col·laboració amb la resta de municipis que ens porti a la creació de l’Àrea Metropolitana de Tarragona”. I han afegit: “Els reptes que tenim com a municipis cada vegada són més transversals i menys individuals, cada vegada necessitem més col·laboració i interrelació per poder solucionar els problemes”.

“La visita de l’alcaldessa de Reus a Tarragona és de les més importants que podem tenir a la ciutat perquè ens permet generar sinèrgies molt necessàries per al territori. Per això, hem volgut que la primera visita institucional ja fos per anar per feina, perquè els dos compartim la mateixa visió de la política municipal que no és altra que la transformació de les ciutats”, ha remarcat l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales.

Per la seva part, l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, ha remarcat que  “impulsarem iniciatives d’interès municipals, comarcals i metropolitans que combinin la identificació de reptes i/o missions amb l’impuls de projectes de col•laboració publico-privada i vinculats a programes de suport a la innovació, per facilitar la transferència del coneixement al territori”.

Aquest acord bilateral entre les dues ciutats més importants del territori s’estructura en quatre grups de treball, que són:

• Territori i Mobilitat
  • Promoció turística i de ciutat
  • Transició energètica i assoliment dels ODS
  • Gestió de residus

Finalment, tant l’alcalde de Tarragona com l’alcaldessa de Reus han remarcat que en sis mesos presentaran un full de ruta conjunt on es visualitzarà aquest treball compartit entre les dues ciutats perquè, més endavant, s’hi puguin sumar la resta de municipis del Camp de Tarragona