Esteu aquí: Inici Patrimoni Notícies Notícies Tarraco25 Presentació del llibre "Intervencions arqueològiques a Tarragona: carrer López Peláez, 1 (2011-2018)"

Presentació del llibre "Intervencions arqueològiques a Tarragona: carrer López Peláez, 1 (2011-2018)"

Presentació del llibre "Intervencions arqueològiques a Tarragona: carrer López Peláez, 1 (2011-2018)"

L’acte se celebrarà a la Sala del Sarcòfag del Pretori, el 21 d'octubre, i s’emmarca a Tarraco25
Presentació del llibre "Intervencions arqueològiques a Tarragona: carrer López Peláez, 1 (2011-2018)" Portada del llibre.
17/10/2025

El pròxim dimarts 21 d’octubre, a les 19 h, es presentarà el llibre Intervencions arqueològiques a Tarragona: carrer López Peláez, 1 (2011-2018). Aquesta obra, coordinada per Judit Ciurana i tècnics municipals de Patrimoni, amb la participació de diversos autors; narra el procés de les excavacions al carrer López Peláez i la importància d’aquestes per investigar i documentar l’urbanisme als suburbis de Tarraco. La presentació tindrà lloc a la Sala del Sarcòfag del Pretori.

Aquest projecte arqueològic ha resultat clau per al coneixement de com s’estructurava la ciutat romana més enllà de les muralles —l’actual carrer López Peláez es correspon al suburbi nord-oest de Tarraco—. A més, s’hi van poder descobrir els emplaçaments de diferents estructures com magatzems o sistemes d’aprofitament hídric. En les pàgines es relata en extens detall la rellevància d’aquestes intervencions, gràcies a l’extensa recerca arqueològica, historiogràfica i documental realitzada pels investigadors.

L’acte és d’accés lliure, obert a la ciutadania, i s’emmarca dins del cicle Tarraco25. Seguint aquest enllaç podeu consultar l'obra completa.

 

Segells de reconeixement d'administració oberta