Esteu aquí: Inici Seguretat Ciutadana Notícies Notícies 2009 La Guàrdia Urbana de Tarragona posa en marxa l’Oficina de Recepció de Denúncies

La Guàrdia Urbana de Tarragona posa en marxa l’Oficina de Recepció de Denúncies

« Novembre 2019 »
Novembre
DlDtDcDjDvDsDg
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

La Guàrdia Urbana de Tarragona posa en marxa l’Oficina de Recepció de Denúncies

L’equip format per dos caporals i dotze agents atén, les 24 hores del dia, els ciutadans que volen presentar una denúncia
06/08/2009

Des del 23 de març, a la comissaria de la Guàrdia Urbana de Tarragona es poden presentar tota mena de denúncies penals, tant per suposats delictes com per faltes.

A la nova Oficina de Recepció de Denúncies, la Guàrdia Urbana recull totes aquelles denúncies per la majoria de fets delictius (robatoris dins de vehicle, faltes i delictes de furt o de danys, faltes i delictes de lesions...) amb l’excepció dels delictes que necessitin de tractament d’unitats especialitzades; però també en aquests casos, es fa càrrec de les primeres diligències i, posteriorment, són posades a disposició del cos dels Mossos d’Esquadra, de manera que la trucada a la Guàrdia Urbana mobilitza tots els operatius necessaris.
 
Segons explica Rafel Comes, cap de la Guàrdia Urbana: “El ciutadà de Tarragona truca a la Guàrdia Urbana quan té un problema i volem donar-li un servei de qualitat, per això mai rebrà com a resposta això no és competència nostra. Serà la pròpia Guàrdia Urbana qui s’encarregarà de gestionar la resta d’operatius de la Guàrdia Urbana o derivar al cos de Mossos d’Esquadra, quan sigui necessari”.
 
L’equip format per dos caporals i dotze agents s’encarreguen d’atendre de manera permanent, les 24 hores del dia, els ciutadans que volen presentar una denúncia. També es disposa d’una oficina per al servei d’atenció a la víctima amb un caporal, dos agents i tres assistents socials. El local que acull l’oficina de recepció de denúncies s’ha dividit en dos despatxos i una sala d’espera. Aquests despatxos, junt amb l’oficina d’atenció a la víctima, han estat remodelats per donar un millor servei, mentre es construeix la nova comissaria de la Guàrdia Urbana i són accessibles a persones amb mobilitat reduïda.

Durant la temporada d'estiu, es disposa també d’una unitat mòbil situada a les platges, on també es poden tramitar aquests tipus denúncies en cinc idiomes.
 
Les xifres: volum i característiques

Des de l’1 de gener, fins el 31 de juliol, s’han instruït un total de 2002 atestats. Destacar que 419 atestats (20,93%) s’han instruït abans del 23 de març de 2009, data d’obertura de l’oficina de recepció de denúncies, i la resta, 1583 atestats (79,07%) a partir de l’obertura de l’oficina de recepció de denúncies. Obrir una oficina de recepció de denúncies de manera ininterrompuda i amb personal específic per aquesta comesa, ha permès una millora de la qualitat en l’atenció a la ciutadania, passant de recollir una mitjana de 5 denúncies diàries a les 12-13 que es recullen actualment.
 
Del total d’atestats instruïts, 1017 corresponen a denúncies efectuades per ciutadans a la comissaria de la Guàrdia Urbana i 215 a denúncies recollides a peu de carrer pels agents, per evitar que la víctima s’hagi de desplaçar fins la comissaria. La resta d’atestats, s’han instruït derivats d’altres actuacions o intervencions de la Guàrdia Urbana.
Pel que fa als principals fets delictius denunciats, el 21,92% són per furt; el 11,43% contra la seguretat del trànsit; el 8,54% per danys; el 7,79 % per robatori a l’interior de vehicle, el 7,66 per robatori amb força i el 5,09 % per lesions. Durant aquests set mesos, s’han realitzat un total de 331 detencions i 460 atestats s’han tramitat com a judicis ràpids.   
 
Denúncies a través d’Internet. Una forma fàcil per no haver de fer cua

A més de la nova Oficina de Recepció de Denúncies, la Guàrdia Urbana posa a l’abast de tots els ciutadans i visitants de la ciutat, un sistema de denúncies per Internet, amb l’objectiu de facilitar l’accés immediat a un portal per formalitzar denúncies, amb la intenció de millorar el servei prestat als ciutadans i evitar d’aquesta manera esperes innecessàries. Les denúncies es poden formular en català, castellà, anglès, francès, italià i alemany.

Per accedir al sistema i tramitar les denúncies, només s’ha d’accedir a la plana web: www.policiadecatalunya.net/denuncies
Els ciutadans que utilitzin aquest sistema de denúncia, han de passar per la Comissaria de la Guàrdia Urbana a signar una còpia dins de les 72 hores següents perquè la denúncia tingui eficàcia jurídica i són atesos immediatament, sense haver d’esperar torn, només indicant la referència de la denúncia.
 
Aquest servei se suma al que ofereixen els agents de la vigilància de platges o qualsevol cotxe patrulla, i permet denunciar en el mateix lloc dels fets::
  • Denúncies de danys
  • Denúncia d’una sostracció
  • Pèrdua d’objectes
  • Robatori d’habitatge, comerç, bar o altre establiment
  • Robatori dins d’un vehicle
  • Sostracció dins d’un vehicle
 
No es pot denunciar per aquest sistema cap fet en què hi hagi hagut violència física en les persones ni cap fet en què la víctima hagi vist als autors o estigui en condicions d'identificar als autors.
 
El regidor de seguretat ciutadana i mobilitat, Carles Castillo ha explicat que “l’obertura d'aquesta oficina de recepció de denúncies les 24 hores del dia ha estat una de les apostes de l’equip de govern per atendre més i millor al ciutadà de Tarragona o al turista que ens visita durant les vacances”. També ha destacat que “tenim previst aplicar accions de millora de l’oficina d’atenció ciutadana, passant durant unes setmanes una enquesta de satisfacció a la ciutadania. Entre els aspectes que es valoraran està el temps d’espera i el temps d’atenció, l’amabilitat del personal, la comoditat de les instal·lacions, l’horari d’atenció al públic, la claredat de la resposta i la rapidesa en la resolució de la gestió”.

Comparteix

© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1
43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat