Esteu aquí: Inici Seguretat Ciutadana Notícies Notícies 2019 Tarragona implantarà una nova APP que actua de botó antipànic per persones en situació d’urgència

Tarragona implantarà una nova APP que actua de botó antipànic per persones en situació d’urgència

« Juny 2019 »
Juny
DlDtDcDjDvDsDg
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Tarragona implantarà una nova APP que actua de botó antipànic per persones en situació d’urgència

Tarragona implantarà una nova APP que actua de botó antipànic per persones en situació d’urgència App Seguretat Ciutadana
El consistori també posa en marxa una nova aplicació per pagar la zona blava des del mòbil a la ciutat i altres del territori que comparteixin la mateixa app. Aquesta nova eina també preveu disposar de l’activació dels punts de recàrrega de vehicle elèctric
16/05/2019

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Tarragona ha aprovat aquest matí la implantació d’una nova aplicació i un entorn de gestió on es pot obtenir informació relacionada amb la Guàrdia Urbana com el tall de carrers o campanyes de conscienciació, així com la identificació i ajut d’usuaris en risc. És a dir, la policia local de Tarragona podrà establir un servei per a víctimes o usuaris en situació de risc. Aquest servei funcionarà mitjançant l’enviament d’un token a l’App i aquesta es transforma en un botó antipànic. La funció permetrà que davant d’una situació d’urgència d'una víctima, aquesta activi el botó de pànic que a la vegada activarà una alerta i realitzarà una trucada a Sala de Coordinació i Atenció Ciutadana de la Guàrdia Urbana (SCAC) del municipi on es trobi (inclou tots els municipis adscrits al nou sistema) o al 112, alertant de la posició de la persona, per donar-li una resposta policial immediata d’assistència urgent. També al municipi origen d’on és la víctima quedarà registrat l’històric per la gestió de l’alerta i posterior seguiment. “Es tracta d’una aplicació molt important perquè ens permet estar més a prop dels ciutadans, fins al punt d’ajudar-los en situació d’emergència”, explica el conseller responsable de Tecnologies de la Informació i Comunicació, Pau Pérez.

Finalment, aquesta App també inclou una eina de gestió per la Guàrdia Urbana que permet la gestió interna d’aquest servei, per controlar als usuaris, terminals associats, imatge de l’App i botons de contacte que cada municipi pot personalitzar. Bloquejar usuaris/terminals, etc.

Una app per pagar els parquímetres

Per altra banda, també avui i en Junta de Govern ha donat llum verd a la posada en funcionament d’una altra aplicació. Es tracta d’una App per facilitar el pagament de l’estacionament a la zona blava a través dels mòbils. “Aquesta iniciativa -explica el conseller de TIC, Pau Pérez- té la particularitat que neix de la iniciativa pública i referma l’aposta del consistori posar eines que facilitin als ciutadans tasques tan quotidianes com pagar el parquímetre o recarregar el cotxe elèctric”. A través de l’aplicació, l’usuari de la zona blava podrà pagar per aparcar de manera més pràctica i ràpida, sense necessitat de desplaçar-se fins al parquímetre per extreure el tiquet.

L’aplicació disposa d’un sistema d’avisos –es pot programar amb fraccions de temps que van des dels 5 minuts a l’hora– que notifica a l’usuari quan s’està a punt de sobrepassar el temps màxim autoritzat d’estacionament. També permet activar el tiquet fora de l’horari de regulació –migdia, nit o festiu– i el temps comença a comptar quan s’inicia l’horari regulat. Sempre cal finalitzar l’estacionament quan s’arriba al vehicle i, en cas de superar el temps màxim permès en cada zona, es podrà anul·lar la denúncia des de la mateixa aplicació.

Una de les novetats que introdueix l’aplicació és que els usuaris només han de pagar la zona blava pel temps exacte d’aparcament del vehicle. La nova app és gratuïta i és una eina que proporciona a l’usuari la possibilitat de gestionar el seu aparcament des del seu smartphone sense necessitat d’anar al parquímetre i treure un tiquet o la d’anul·lar denúncies per temps excedit. Així mateix, també preveu disposar de l’activació dels punts de recàrrega de vehicle elèctric, de forma que des d’una sola aplicació, es podrà gestionar diferents serveis de mobilitat.

L’empresa Aparcaments Municipals de Tarragona ja va implantar el 2016 una aplicació que facilita la gestió i el pagament de l’aparcament en les zones regulades a través del telèfon mòbil intel·ligent i que permet al consumidor personalitzar el seu aparcament en les zones regulades. La particularitat d’ara és que aquesta nova app neix de la iniciativa pública i es coordina amb altres ajuntaments com Reus i Cambrils per permetre que amb una única app es pugui pagar l’estacionament a altres ciutats del nostre entorn. “Aquesta nova aplicació demostra la capacitat i l’aposta decidida de l’Ajuntament de Tarragona pel desenvolupament de projectes Smart City i iniciatives innovadores per facilitar la mobilitat”, afegeix el conseller responsable de Tecnologies de la Informació i Comunicació, Pau Pérez.

Comparteix

arxivat sota:
© Ajuntament de Tarragona - Plaça de la Font, 1
43003 Tarragona - Tel. 977 296 100 - ajuntament@tarragona.cat