Esteu aquí: Inici Seguretat Ciutadana Notícies Notícies 2025 Augmenten fins a 20 les places per reforçar la plantilla de la Guàrdia Urbana

Augmenten fins a 20 les places per reforçar la plantilla de la Guàrdia Urbana

Augmenten fins a 20 les places per reforçar la plantilla de la Guàrdia Urbana

En el procés selectiu que està en marxa des del març també s’amplien a vuit les places reservades per a dones
Augmenten fins a 20 les places per reforçar la plantilla de la Guàrdia Urbana Foto: Jonathan Oca.
27/05/2025

El passat mes de març es va aprovar el procés selectiu per incorporar 10 nous agents a la Guàrdia Urbana de Tarragona, però ara aquesta xifra s’ha vist duplicada fins a arribar als 20. Així ho especifica una resolució de la tinenta d’alcalde d’Hisenda, Serveis Interns i Tecnologia de 22 de maig de 2025, on s’aprova l’ampliació de les places a proveir en la categoria d’agent del cos policial.

En aquest procés selectiu, doncs, també s’amplien fins a vuit les places reservades per a dones, d’acord amb la disposició addicional vuitena de la Llei 16/1991, de 10 de juliol de les policies locals i tal com es resolt en el document que ja està disponible a la seu electrònica de l’Ajuntament.

És important recordar que el passat 14 de maig va finalitzar el termini per participar en la convocatòria d’aquest concurs d’oposició lliure en la qual s’han presentat un total de 260 sol·licituds.

Un cop tancat aquest termini, tant el servei de Personal de l’Ajuntament com la Guàrdia Urbana treballen perquè el procés selectiu sigui àgil i que permeti complir amb el calendari que està previst, que és que els futurs agents s’incorporin a l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) en el proper curs 2025-2026.

Per altra banda, des que l’Intendent Cap de la Guàrdia Urbana, Manel Vázquez, va assumir la direcció de la policia tarragonina l’any 2023, s’han incorporat a la plantilla un total de 42 agents, 34 homes i 8 dones.

Segells de reconeixement d'administració oberta