Esteu aquí: Inici Seguretat Ciutadana Notícies Notícies 2026 Tarragona consolida la tendència positiva en seguretat amb una reducció del 2,7% de la criminalitat

Tarragona consolida la tendència positiva en seguretat amb una reducció del 2,7% de la criminalitat

Tarragona consolida la tendència positiva en seguretat amb una reducció del 2,7% de la criminalitat

Les dades presentades a la Junta Local de Seguretat confirmen una davallada del 20% en els robatoris a interior de vehicle i del 14,3% en els robatoris amb força 
Tarragona consolida la tendència positiva en seguretat amb una reducció del 2,7% de la criminalitat Roda de premsa posterior a la Junta Local de Seguretat de Tarragona. Autor: Joan Carles Borrachero
29/07/2026

La ciutat de Tarragona manté la tendència a la baixa dels principals indicadors de seguretat. Les dades presentades aquest dimecres durant la Junta Local de Seguretat, celebrada al Palau de Congressos, constaten un descens global de la criminalitat del 2,7% en comparació entre els períodes compresos entre els mesos de juny de 2024 i maig de 2025, i el juny de 2025 i el maig de 2026.

L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha valorat molt positivament els resultats i ha assegurat que “aquesta Junta Local de Seguretat confirma que Tarragona va en la bona direcció. La seguretat és una feina diària, constant i rigorosa, de picar pedra cada dia, però les dades demostren que l’esforç està donant resultats”.

Viñuales ha remarcat que la millora dels indicadors és fruit del treball conjunt de totes les administracions i cossos de seguretat que operen a la ciutat. “Els resultats que avui presentem no són casuals. Són fruit de la cooperació institucional, de la planificació compartida i de la coordinació operativa entre tots els cossos policials. Quan es treballa conjuntament i amb objectius clars, els resultats arriben”, ha afirmat.

Per la seva banda, la consellera d'Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, ha destacat "la millora dels indicadors de seguretat al municipi". En aquest sentit, ha assenyalat que "els delictes contra el patrimoni continuen en descens a Tarragona, una evolució positiva que situa la ciutat per sota de la mitjana catalana i que posa de manifest la bona feina i la coordinació entre els diferents cossos de seguretat".

Parlon també ha remarcat la bona col·laboració entre tots els cossos de seguretat que actuen al municipi i ha posat en valor la necessitat de continuar reforçant els recursos policials per consolidar aquesta línia de treball. "L'ampliació de la plantilla del cos de Mossos d'Esquadra és clau i fonamental", ha afirmat. En aquest sentit, ha explicat que Tarragona incorporarà 32 nous agents, un reforç que permetrà incrementar la presència policial, reforçar la coordinació amb la Guàrdia Urbana i consolidar un model de policia de proximitat, més present als barris, més proper a la ciutadania i amb una major capacitat de prevenció i resposta davant dels fets delictius. "La proximitat és una eina essencial per generar confiança, anticipar-nos als problemes i oferir un millor servei a la ciutadania", ha conclòs.

LA JUNTA, EN DADES

Un aspecte a destacar és que en aquest període s’ha reduït la criminalitat alhora que ha augmentat la resolució dels casos (2,5%) i la xifra de detencions (5,9%). Les dades encara milloren més si es comptabilitza fins al mes de juny, que llavors la resolució de casos puja un 3,2% i les detencions un 8,8%.

Pel que fa als delictes contra el patrimoni, aquests han experimentat una disminució del 5,6%, consolidant així una evolució favorable en una de les tipologies delictives amb més incidència a la ciutat.,

Entre els indicadors més destacats, els robatoris amb força han disminuït un 14,3%. En concret, els robatoris amb força a l'interior de vehicle s'han reduït un 20%; els robatoris amb força a domicilis, un 19,7%; els robatoris amb força en establiments comercials, un 17,1%; i els robatoris amb força en empreses, un 10%.

També es redueixen els robatoris amb violència o intimidació, que baixen un 4,1% respecte al període anterior. Pel que fa als delictes contra la llibertat sexual, les dades mostren un increment global del 6%. Per altra banda, les agressions amb violència o intimidació disminueixen un 34,5%.

L’alcalde també ha destacat que la posada en marxa de la Unitat Policial de Reforç i Proximitat (UPRP) de la Guàrdia Urbana, juntament amb les actuacions de la resta d'unitats, també ha comportat un increment de més del 150% de les denúncies per infraccions de l'Ordenança de Convivència Ciutadana. Entre les conductes sancionades destaquen el consum d'alcohol a la via pública, la tinença i consum d'estupefaents i les alteracions de l'ordre públic, entre d'altres.

COL·LABORACIÓ ENTRE COSSOS POLICIALS

Les dades presentades mostren l'eficàcia de la coordinació entre els diferents cossos policials i les administracions implicades en la seguretat ciutadana, així com el treball continuat de prevenció, proximitat i resposta davant dels fets delictius, amb l'objectiu de continuar millorant la percepció i la realitat de la seguretat a Tarragona.

L’alcalde ha destacat que l’acció policial està sent efectiva i “ens permet avançar cap a una ciutat cada vegada més segura. Però no ens conformem. Continuarem reforçant la prevenció, la proximitat i la presència policial al carrer perquè la seguretat de la ciutadania és una prioritat per aquest govern municipal”.

Durant la Junta, també s'ha posat en valor la tasca constant i imprescindible del Departament de Protecció Civil de l'Ajuntament de Tarragona en els àmbits de la prevenció, la coordinació i la gestió de situacions d'emergència, així com l'estreta coordinació i col·laboració que manté amb Protecció Civil de la Generalitat.

En aquesta trobada també hi han participat la consellera de Protecció Civil de l’Ajuntament de Tarragona, Sonia Orts; la Subdelegada del govern espanyol a Tarragona, Elisabet Romero; la delegada del Govern a Tarragona, Lucía López; el Director general de Coordinació de les Policies Locals, Daniel Limones; el director dels Serveis Territorials del Departament d'Interior i Seguretat Pública a Tarragona, Carles López, i comandaments de Guàrdia Urbana, Mossos d'Esquadra, Guàrdia Civil, Policia Nacional, Policia Portuària, Agents Rurals i també de Bombers i representants de Protecció Civil.