Esteu aquí: Inici Serveis a la Persona Notícies Siad-Dones Notícies 2025 Sandra Martínez guanya el 25è concurs literari Relats de Dones amb 'Les ben plantades’

Sandra Martínez guanya el 25è concurs literari Relats de Dones amb 'Les ben plantades’

Sandra Martínez guanya el 25è concurs literari Relats de Dones amb 'Les ben plantades’

'El viento que nunca duerme' de Josefina Solano i 'Veus que ja no callen' de Kadidia Traoré s'enduen el segon i tercer premi d'aquest certamen que tanca la programació del 8M
Sandra Martínez guanya el 25è concurs literari Relats de Dones amb 'Les ben plantades’ Lliurament de premis a l'Antiga Audiència. Foto: Juan Carlos Borrachero.
29/04/2025

L'Antiga Audiència ha acollit aquest dimarts a la tarda l'acte de lliurament de premis de la 25a edició del concurs literari Relats de Dones, un acte que ha comptat amb la participació de la consellera d'Igualtat, Polítiques Feministes i LGTBI+, Cecilia Mangini, i que tanca la programació amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, impulsada per aquesta àrea de l'Ajuntament de Tarragona. El primer premi d'aquesta edició ha estat pel relat Les ben plantades de Sandra Martínez, mentre que el relat El viento que nunca duerme de Josefina Solano s'ha endut el segon premi i Kadidia Traoré, amb Veus que ja no callen ha estat guardonada amb el tercer premi.  

"Enguany es compleix un quart de segle d'aquest concurs que promou la creació literària amb mirada feminista i continua donant veu a totes les dones que han volgut compartir relats de les seves vivències, reflexions i mirades sobre el món", ha manifestat Mangini en el transcurs de l'acte, que també ha comptat amb la participació del conseller Nacho García. La consellera ha subratllat que aquest certamen "s’ha consolidat al llarg dels anys com un espai de promoció del talent literari, però també com una eina de transformació social. És un concurs que destaca per la seva sensibilitat, per la creativitat de les participants i per una mirada crítica, compromesa i transformadora". 

En l'acte, presentat per la coordinadora del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD), Melissa Aibar, diverses membres del jurat han fet una introducció sobre les obres guanyadores i dues de les han llegit un extracte del seu relat. 

Un dels principals objectius del concurs literari Relats de Dones, un certament més que consolidat a la ciutat i obert a totes les dones de la ciutat, és donar visibilitat a les aportacions de les dones des de la seva diversitat en l'àmbit cultural, en aquest cas, en l'espai literari. La iniciativa també contribueix a incorporar a l'àmbit cultural una visió no sexista potenciant la creació artística. En aquest sentit, les obres que es premien són les que contribueixen millor a la reflexió, denúncia i sensibilització entorn d’una societat igualitària.

L'acte de lliurament de premis d'aquest dimarts tanca la programació per commemorar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones, organitzada des de la conselleria d'Igualtat, Polítiques Feministes i LGTBI+ de l'Ajuntament de Tarragona. Des de finals del passat mes de febrer i sota els lemes A pas Ferm i Ens volien silenciar i hem decidit alçar la veu, s'han ofert una vintena d'actes reivindicatius, de sensibilització ciutadana, interiorització de valors igualitaris i de prevenció de la violència masclista.

Segells de reconeixement d'administració oberta