Notícies 2025

Santa Tecla Tarragona

Dimecres es posen a la venda les entrades de l'espectacle familiar 'El fil invisible'

L'obra es podrà veure en el marc de les festes de Santa Tecla el diumenge 21 de setembre en dues sessions al Teatre Tarragona
10/06/2025

L’Ajuntament de Tarragona, des de la conselleria de Cultura i en el marc de la programació de les festes de Santa Tecla 2025, posa demà a la venda les entrades per poder veure l’espectacle El fil invisible, un musical per teixir vincles amb qui més estimem i que es podrà veure en dues sessions el diumenge 21 de setembre a les 12 i a les 17.30h al Teatre Tarragona.

Aquest és un espectacle creat per Alícia Serrat, Daniel Anglès i Víctor Arbelo i compta amb la cantant Beth com una de les actrius protagonistes. Està basat en el llibre El fil invisible de Míriam Tirado i produït per Viu el Teatre.  

La història ens parla de la Míriam, una escriptora que busca inspiració per escriure un conte molt especial: el relat de la Nura, una nena que descobreix un secret amagat al seu melic; l'existència d'un fil invisible que la connecta amb les persones que estima més enllà del temps i de l’espai. La Nura, juntament amb els seus amics en Quim i la Lia, emprendrà una emocionat i divertida aventura per intentar recuperar el somriure perdut del seu company Àlex, i tots quatre descobriran la màgia dels vincles que establim amb els altres.

L’espectacle és familiar, recomanat a partir de 3 anys i el preu de l’entrada oscil·la entre els 12 i els 18€ (consultar preus i descomptes a les taquilles de Teatre Tarragona).

Venda d’entrades a entrades.tarragona.cat i Taquilles Teatre Tarragona a partir de dimecres 11 de juny a les 11 h.

La Terrasseta celebra catorze edicions sent 'Petita per convicció'

De l’11 al 14 de setembre el festival  proposa una programació diversa i compromesa amb 15 propostes musicals i de circ al parc Saavedra
18/06/2025

De l’11 al 14 de setembre, el parc Saavedra tornarà a ser l’escenari de retrobaments, descobertes i capvespres compartits amb la millor companyia. La 14a edició de La Terrasseta presenta un còctel artístic infal·lible amb 15 propostes de música i circ contemporani que combinen rock, psicodèlia, salsa, reggae, dub, merengue, bomba, electropical i fins i tot neoverbena gallega. A la roda de premsa d'aquest matí tant la consellera de Cultura de l'Ajuntament de Tarragona, Sandra Ramos, com la directora del festival, Aida Bañeres; s'han mostrat molt satisfetes per la continuïtat d'aquest esdeveniment i pel fet, tal i com ha dit Ramos de "ser femení, proper i fruit d'una entitat ciutadana; valors que compartim i propugnem en aquest govern". Per la seva banda, la directora ha apuntat "la necessitat i convicció de seguir sent petites, però compromeses amb els nostres ideals". 

L’acte inaugural, l’11 de setembre, anirà a càrrec de la premiada peça de circ contemporani Espera, de la companyia Eia, una proposta reconeguda internacionalment que combina poesia corporal i acrobàcia. La jornada continuarà amb una tarda carregada de guitarres, acid rock i molta actitud, amb el debut a Tarragona ciutat de Minibús Intergalàctic, que presentaran el seu darrer disc, i del duo valencià Helen Helen, una de les sorpreses d’aquesta edició, amb un directe que sona com una banda de cinc membres.

Divendres serà una celebració de les múltiples cares dels sons llatins. Tornarà a l’escenari Meli Perea amb nou EP sota el braç, i hi actuaran Las Karamba, un dels caps de cartell d’enguany amb un projecte referent en l’escena nacional i internacional. També hi serà Ortiga, revelació gallega que arriba per primer cop a Tarragona amb la seva proposta inclassificable de neoverbena en gallec, energia desbordant i estètica desacomplexada. Tancarà la nit DJ Metralleta amb una sessió per ballar fins al final.

Dissabte a la tarda, el festival començarà amb Mishima en format familiar, seguit de Marina y su Melao, que presentarà per primera vegada a la ciutat el seu àlbum debut de bomba, el primer del gènere produït a Europa. També hi actuaran Adala & Chalart58 ft. Matah i punxaran Missex, amb el seu directe queer i combatiu, i DJ TateKieta, amb una selecció de ritmes tropicals i beats afrodiaspòrics. Diumenge al migdia, el Parc Saavedra s’omplirà de foodtrucks per dinar abans, durant i després de la diada del Primer diumenge de Festes de Santa Tecla. A la tarda, el festival es clourà amb el ja emblemàtic Cabaret La Terrasseta, el concert de Rowsi, promesa catalana del reggae i l’afrobeat, i el col·lectiu feminista de DJs de Vinaròs The Clitorians, que tancaran la 14a edició amb una sessió vibrant, diversa i radicalment festiva.

Cal destacar que el festival comptarà amb una zona gastronòmica amb cinc foodtrucks de proximitat, que oferiran una àmplia varietat de plats pensats per a tots els gustos i necessitats alimentàries, amb opcions per a persones celíaques, vegetarianes i veganes.

festival petit amb voluntat transformadora

Després d’haver reivindicat lemes com “Dones, pugin a l’escenari” o “Trenquem motlles”, La Terrasseta manté viva la seva essència feminista més enllà del màrqueting, entesa com una pràctica quotidiana, crítica amb el sistema i arrelada a les lluites de base, antiracista, descolonial i inclusiva. La 14a edició del festival es construeix al voltant de la metàfora de la cèl·lula: allò aparentment petit, però amb un immens potencial transformador des de dins. Amb el lema i l’espot “Petites per convicció”, produït per la cooperativa vallenca Produccions Saurines, el festival reivindica una altra manera de fer cultura: arrelada, compromesa i lluny dels grans escenaris, dels caps de cartell mediàtics, de les marques comercials i dels fons inversors. La veu en off que acompanya aquesta narrativa és la de la periodista tarragonina d’iCat, Montse Virgili.

Compromís feminista, cultural i comunitari

Durant el festival, es garanteix un espai segur i inclusiu amb un Punt Lila gestionat per Hienes Feministes, un servei de canguratge a càrrec de Temps per Cures, una comunicació respectuosa i diversa, i una atenció constant a la seguretat emocional i física de totes les persones assistents. La Terrasseta també es compromet amb la cultura arrelada i compromesa, col·laborant amb projectes socials com CoopCamp i el Casal Popular La Turba, aplicant criteris de sostenibilitat i economia feminista en la contractació i producció, i treballant amb cooperatives com Produccions Saurines per garantir condicions laborals dignes per a artistes i treballadores.

Entrades i informació d’accés

Les entrades per a La Terrasseta es poden adquirir per dies o en format d’abonament complet. El preu és de 5 € per a dijous i diumenge, i de 10 € per a divendres i dissabte, mentre que l’abonament pels quatre dies té un cost de 25 €. L’entrada és gratuïta per a menors de 10 anys, i es poden beneficiar de descomptes del 50% les persones amb Carnet Cultura Jove i les sòcies de TRESC. Tots els beneficis de taquilla es destinen a garantir la sostenibilitat del festival. Les entrades ja estan a la venda al web oficial www.laterrasseta.com.

El festival compta amb el suport de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona, la Diputació de Tarragona, l’ICEC, el Departament de Feminismes de la Generalitat, el Ministeri de Cultura i el SIAD Tarragona.
 

Covestro referma el seu suport a les festes de Santa Tecla

L'empresa i l'Ajuntament de Tarragona han renovat el conveni aquest dilluns
16/07/2025

L’empresa Covestro ha renovat el seu compromís amb la promoció cultural i el territori, revalidant la seva condició de col·laborador oficial de les festes de Santa Tecla. 

Aquest dilluns 16 de juliol, Andrea Firenze, CEO de Covestro a Espanya, ha signat un conveni de col·laboració amb l'alcalde de la ciutat, Rubén Viñuales, a l'Ajuntament de Tarragona.

 

Alèxia Pascual i Mariona Escoda actuaran per Santa Tecla amb la TGN Big Band

La Banda oferirà el concert ‘ElectroBUMT’ i la Banda Fòrum Tgn un revival de ‘les dècades prodigioses’
25/07/2025

Les tarragonines Àlexia Pascual i Mariona Escoda s’uneixen en concert, després del seu èxit al programa de 3cat Eufòria i el triomf de les dues cantants per diversos escenaris de musicals a Barcelona; on brillaran amb el seu talent i energia al costat de la TGN Big Band, en una vetllada única al Teatre Tarragona el 18 de setembre.

Aquest és un dels tres concerts les entrades del qual es posen a la venda avui, que se celebraran en el marc de les festes de Santa Tecla i que formen part de les propostes musicals de pagament del teixit associatiu de la ciutat.

D’una banda, el divendres 12 de setembre al Teatre Auditori del Camp de Mart, tindrà lloc a les 22h el concert de la Banda Unió Musical de Tarragona (BUMT) amb ElectroBUMT: Música de banda, beats i Amparito. La Banda Unió Musical de Tarragona revoluciona les festes amb un concert únic que serà una explosió de música i energia on la potència d’una banda simfònica es combina amb els beats d’un DJ sobre l’escenari. El preu de l’espectacle és de 9€ entrada general i diversos descomptes al web.

El segon concert a destacar és el dijous 18 de setembre a les 21.30h al Teatre Tarragona, amb les dues cantants que acabem d’anomenar més amunt. Un concert pensat per a tots els públics i per als amants de la música en directe. El preu de l’entrada és de 15€ i organitza Rambla Music amb col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona.

L’endemà, divendres 19, serà el torn a les 22h i altra vegada al Teatre Auditori del Camp de Mart d’un revival de Les dècades prodigioses dels 70, 80 i 90 amb la Banda Fòrum Tgn.  Aquest grup tarragoní, sortit de Rambla Music, tornarà a fer un viatge enrere en el temps, i reviurà una recopilació especial amb els millors temes d’aquestes tres dècades. El preu de l’entrada és d’entre 8 i 10€.

Tota la informació i venda d’entrades a: entrades.tarragona.cat

Yzaguirre referma el seu compromís amb les festes de Tarragona

L'empresa dona suport a les festes de Sant Magí, Santa Tecla i Carnaval
29/07/2025

L’Ajuntament de Tarragona i Bodegues Yzaguirre han formalitzat un conveni de col·laboració anual destinat a donar suport a diverses activitats culturals que es desenvolupen al llarg de l’any a la ciutat.

L’acord ha estat signat aquest dimarts al matí a l’Ajuntament per l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, i la codirectora general de Bodegues Yzaguirre, Carmen Salla, amb la presència de la regidora de Cultura i Festes, Sandra Ramos

Mitjançant aquest conveni, Bodegues Yzaguirre es converteix en Patrocinador Principal de les Festes de Sant Magí 2025, Col·laborador Principal de les Festes de Santa Tecla i dona també suport al Carnaval de Tarragona 2026.

Durant l'acte de signatura, l'alcalde Viñuales ha subratllat que "a Tarragona les festes les fem totes i tots. I Yzaguirre sempre ha estat al costat dels grans esdeveniments de casa nostra donant-hi suport i fent-los possibles". Per la seva banda, Carmen Salla ha destacat que “aquest conveni és una expressió del nostre vincle amb Tarragona i del nostre desig de continuar col·laborant amb iniciatives que connecten amb la ciutadania i enriqueixen la vida cultural de la ciutat”.

L'acord reforça el compromís de l’empresa amb el territori i posa de manifest la seva voluntat de contribuir activament a la promoció de la cultura i les tradicions tarragonines.

 

 

BBVA renova la col·laboració amb l'Ajuntament de Tarragona

És el desè any que dona suport a les Festes de Santa Tecla i aposta un any més també per l'SCAN
30/07/2025

L'Ajuntament de Tarragona ha acollit aquest dimecres la signatura del nou conveni de col·laboració amb el BBVA, que dona suport a les Festes de Santa Tecla i al Festival Internacional de Fotografia SCAN. Aquest 2025, BBVA celebra deu anys donant suport a les Festes de Santa Tecla.

A l'acte de signatura hi han assistit l'alcalde, Rubén Viñuales, la consellera de Cultura i Festes, Sandra Ramos i, per part de l'empresa, el director de zona a Tarragona, Carles Riado, i el director del centre de Banca de Clients de Tarragona Centre, Albert Roca.

Rubén Viñuales ha agraït a BBVA “el suport reiterat de l’entitat, que ja fa anys que col·labora amb nosaltres i aposta per la cultura en tots els seus àmbits: des de la nostra estimada i única festa major, fins a un dels festivals de la fotografia més reconeguts a nivell professional, com és l'SCAN”. Per la seva banda, Carles Riado ha destacat que "BBVA és una entitat amb dimensió global, cosa que ens permet aportar un gran valor tant a la societat com als nostres clients. Al mateix temps, comptem amb un fort arrelament local, com demostren els deu anys de compromís amb les festes de Santa Tecla".

Parc Central dona suport, un any més, a Santa Tecla

El centre comercial ha renovat el conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Tarragona
04/08/2025

Parc Central signa un any més el seu compromís amb les festes de Santa Tecla. L'Ajuntament de Tarragona ha acollit l'acte de signatura del conveni de col·laboració entre el centre comercial i les festes de Santa Tecla i, en especial, la Peonada Popular.

L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha signat l'acord amb Francisco Lambea, gerent de Parc Central. El centre comercial aposta, novament, per posicionar-se al costa de la cultura, la tradició, l'esport i el teixit social de la ciutat.

square_img
04/08/2025

Parc Central dona suport, un any més, a Santa Tecla

El centre comercial ha renovat el conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Tarragona

Vegeu-ne més
square_img
30/07/2025

BBVA renova la col·laboració amb l'Ajuntament de Tarragona

És el desè any que dona suport a les Festes de Santa Tecla i aposta un any més també per l'SCAN

Vegeu-ne més
square_img
29/07/2025

Yzaguirre referma el seu compromís amb les festes de Tarragona

L'empresa dona suport a les festes de Sant Magí, Santa Tecla i Carnaval

Vegeu-ne més
square_img
25/07/2025

Alèxia Pascual i Mariona Escoda actuaran per Santa Tecla amb la TGN Big Band

La Banda oferirà el concert ‘ElectroBUMT’ i la Banda Fòrum Tgn un revival de ‘les dècades prodigioses’

Vegeu-ne més

APP TGN Agenda

Descarrega’t l’app TGN Agenda i tindràs a mà tota l’activitat de la ciutat de manera permanentment actualitzada. L’aplicació t’informarà dels esdeveniments relacionats amb la cultura, les festes, el patrimoni i l’esport i podràs personalitzar-la segons els teus interessos. Estigues al dia de les festes de Santa Tecla de manera ràpida i senzilla!