Esteu aquí: Inici Agenda 2026 Juliol Celebració del Dia de Galícia i breu homenatge a Otero Pedrayo

Celebració del Dia de Galícia i breu homenatge a Otero Pedrayo

Homenatge a Ramón Otero Pedrayo, patriarca de les lletres gallegues

El Consell de Cultura Gallega, en el 50è aniversari de la mort d’aquest intel·lectual complet i polièdric, considerat avui el patriarca de les lletres gallegues, ha declarat aquest any 2026 com a Any Oterià, amb la voluntat de mantenir viu entre els seus compatriotes el seu immens llegat cultural i humanista.

Per aquest motiu, el dissabte 25 de juliol, festivitat de Sant Jaume Apòstol i Dia de Galícia, el Centre Gallec de Tarragona retrà un breu homenatge a Otero Pedrayo, després de la missa solemne que, en sufragi dels nostres socis difunts i en honor del nostre sant patró, se celebrarà a les 19 hores a la parròquia de la Santíssima Trinitat, a la plaça del Rei. Fins allí portarem en processó la nova imatge de l’Apòstol, donada per la Xunta de Galícia, per substituir la que ens va ser robada per un «espontani col·laborador» durant aquesta celebració l’any 2024.

En acabar l’ofici religiós, abans d’interpretar l’Himne de Sant Jaume Apòstol, que sonarà per megafonia, el mossèn rector de la cerimònia convidarà els assistents a acompanyar-nos fins al nostre centre per assistir al breu homenatge cultural i al refrigeri que s’oferirà tot seguit.

L’homenatge a Ramón Otero Pedrayo estarà presidit per dues simpàtiques caricatures de l’autor, obra del conegut periodista i caricaturista gallec Siro. Començarà amb la projecció del vídeo de la peça musical que el prestigiós grup de música folk celta Milladoiro va interpretar a la seva casa museu de Trasalba, el passat mes d’abril, durant l’acte d’inauguració de l’Any Oterià.

A continuació, la nostra escriptora Fina Tizón Fraga oferirà, en gallec i amb aclariments en castellà per als amics vinguts de fora de Galícia, una breu semblança de don Ramón.

Després veurem un vídeo en què Otero Pedrayo recita, de manera una mica precipitada, un dels seus poemes en gallec, que tot seguit tradueix al castellà.

Per acabar, escoltarem i veurem dos dels seus breus poemes convertits en fados gràcies al mestratge de Maria do Ceo, l’artista orensana nascuda a Porto, considerada la successora d’Amália Rodrigues, la reina del fado. Els poemes són Na cova de Rosalía i l’enigmàtic Iba á procura do día.

El refrigeri que s’oferirà a continuació serà breu, per facilitar l’assistència a l’actuació de la nostra gran artista Luz Casal, al Teatre del Camp de Mart. Un meravellós regal que fa a la ciutadania l’Àrea Municipal de Festes i que aquest dia serà especialment apreciat per tots els gallecs de Tarragona.

Com a comiat, s’interpretarà l’Himne de Galícia.

Celebració del Dia de Galícia i breu homenatge a Otero Pedrayo
Què
Lletres, Música, Patrimoni i història
Quan
25/07/2026 19:00 to 21:00
On
Centro Galego de Tarragona (passeig Torroja, 84)
Preu
Gratuït amb aforament limitat
Organitzat per 
Centro Galego de Tarragona
Afegeix a la teva agenda...