Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PPC Històric Notícies, mocions i articles 2019-2023 Nota de premsa - José Luis Martín: “El govern Ricomà abandona Tarragona Turisme davant la temporada turística més complexa de la nostra història recent”

El grup municipal del Partit Popular de Tarragona mostra la seva preocupació al haver-se conegut que el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona queda “doblement escapçat”; el que considera “una mostra més del menyspreu d’ERC cap a un àrea que havia d’ésser estratègica pel futur de Tarragona”
10/06/2020

José Luis Martín: “Davant la temporada turística més complexa de la nostra història recent, l’àrea de Turisme roman abandonada: sense direcció tècnica des de fa mesos, paràlisi total des de l’inici de la legislatura -s’ha promès una única campanya turística que, a 10 de juny, ni tan sols s’ha presentat- i l’anunci en què l’actual consellera de Turisme deixa Tarragona pel Senat en un moment certament compromès pel turisme de la ciutat”.

Tarragona, 10 de juny de 2020

Dies després que Tarragona hagi passat a la Fase 3, s’ha conegut que l’actual consellera de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona abandona de manera imminent el càrrec municipal per a centrar-se al Senat. Aquest canvi suposarà un relleu a la conselleria en un moment en el que el Patronat Municipal de Turisme roman sense direcció tècnica des de fa mesos, arran del cessament de l’anterior gerent, que no es podrà cobrir fins a la tardor.

El PP de Tarragona denuncia l’abandonament polític i tècnic de l’àrea de Turisme

El portaveu del Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona, José Luis Martín, ha manifestat: “És preocupant l’abandonament al que ha sotmès l’àrea de Turisme el govern Ricomà en un moment tan vulnerable pel sector turístic i per altres sectors econòmics i llocs de treball que en depenen d’ell en bona mesura, com l’hostaleria, el comerç o les empreses de guies i activitats turístiques, que ja havien perdut la temporada de Setmana Santa”. I ha afegit: “Aquesta indiferència cap a una àrea que havia d’ésser cabdal pel futur de la nostra ciutat ha quedat palesa durant tot el primer any de legislatura: van decidir abandonar la presència de Tarragona a FITUR, van deixar passar la campanya promocional d’hivern, van delegar en una altra conselleria el centre d’acollida turística Porta Tarraco, projecte i subvenció aconseguida pel Partit Popular a finals del mandat anterior. Tampoc han concretat quina seria la seva estratègia política a aquesta àrea i van deixar escapçat tècnicament el Patronat Municipal de Turisme sense haver previst un relleu. No és d’estranyar, doncs, la situació d’abandonament actual: el turisme no és, en absolut, prioritat per a aquest equip de govern”. A continuació, ha manifestat: “No entenem en què han emprat el temps, ja que no han hagut d’ocupar-se de la temporada de creuers, ni de l’atracció de congressos i esdeveniments, ni tampoc de les accions promocionals i activitats d’estiu com Amfiteatrvm o Tarragona Ciutat de Castells, per exemple”.

Arribem tard a la necessària reactivació turística de Tarragona

Així mateix, el conseller Martín ha mostrat la seva perplexitat davant el retard al llançament de la campanya turística que s’havia promès per posicionar Tarragona al mercat nacional:  “Quan pensen llançar aquesta campanya? Som a 10 de juny, a 11 dies de que es permeti la mobilitat entre totes les províncies d’Espanya i a 21 dies en què es permeti l’entrada de turisme internacional. Però el govern Ricomà, després d’arribar tard a la reactivació del sector de l’hostaleria, tampoc arriba a temps per a reactivar turísticament Tarragona. La inversió que es destini a aquesta campanya es malbaratarà. Des del Partit Popular vam reclamar a l’abril la preparació d’una campanya dirigida al mercat nacional per llançar-la tot just s’aixequés l’estat d’alarma. Aquesta campanya havia d’estar presentada i ja en marxa, com han fet moltes altres destinacions que han sabut gestionar i planificar aquest escenari. Tarragona tenia la oportunitat de posicionar-se com a capital de província i destinació turística segura, no massificada, idònia per la seva oferta patrimonial, gastronòmica, d’entorn paisatgístic i de platges. Continuem perdent oportunitats en un primer any de legislatura que constitueix l’anunci de quatre anys perduts per a la nostra ciutat”.

Grup Municipal del Partit Popular de Tarragona