Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal PSC Notícies i mocions 2019 fins al juny Tarragona, ciutat sostenible i saludable

Tarragona, ciutat sostenible i saludable

Article escrit per l'alcalde Josep Fèlix Ballesteros.
02/04/2019

“Alcalde, de debò que viatjar en autobús serà gratuït a partir de l’any 2022?” Aquesta és la pregunta que em va formular la Esperanza, una dona que viu al barri de Bonavista i que sovint utilitza el transport públic per visitar la seva germana, que viu ben a prop de la Plaça Imperial Tarraco. La seva empenta era tot un exemple i la meva resposta va ser clara i contundent: “Sí, volem que Tarragona es converteixi en una de les ciutats mediterrànies que ofereix una millor qualitat de vida als seus ciutadans”. Ella, amb un somriure, em va explicar que aquesta era la millor notícia que pot tenir la nostra ciutat. I, tot seguit, em va ensenyar orgullosa el carnet de l’Empresa Municipal de Transports.

L’aposta per l’autobús gratuït reduirà les fonts de CO2 i convertirà Tarragona en un exemple de localitat sostenible i amiga del transport públic. A més, permetrà que la Esperanza no s’hagi de gastar cap euro de la seva butxaca per desplaçar-se entre els espais de la ciutat. En el seu cas, el trajecte entre Bonavista a la Plaça Imperial Tarraco i a l’inrevés. El futur passa per una societat que practiqui un ús eficient de l’energia, l’aigua i els residus, encapçalada per un govern que es comprometi amb el canvi climàtic. En aquest sentit, per esdevenir una ciutat líder en sostenibilitat, la mobilitat és un factor clau. Això també ens ajudarà a consolidar definitivament la cohesió social entre els barris i el centre de la ciutat.  Com alcalde el meu desig és convertir Tarragona en una ciutat pionera en el medi ambient. Cal mantenir una planificació urbana sostenible i impulsar la Tarragona verda. Actualment, Tarragona disposa de 2.554.526 m2 d’espais verds gràcies a l’Anella Verda, el Parc del Francolí, la Desembocadura del Gaià, el Parc de l’Amfiteatre, el Parc de la Coma, el Parc del Llorito i l’Anella Mediterrània. Això és tradueix en una xifra d’entre 15 i 20 m2 de zones verdes per habitant –sense comptar les platges- la ràtio marcada per l’Organització Mundial de la Salut. Anem pel bon camí però en volem més. Volem una Tarragona verda, una Tarragona saludable que sigui orgull dels tarragonins i tarragonines.

Lligat a la sostenibilitat, aquest mes d’abril se celebra el mes de l’esport i la salut. Fer de Tarragona una ciutat saludable també passa per cadascú de nosaltres, posant el nostre gra de sorra a practicar una vida plena d’exercici. També m’agradaria recordar que aquest dissabte 30 de març la nostra ciutat es va adherir un any més a la campanya L’Hora del Planeta, promoguda per l’organització no governamental WWF. Estic ben segur que la Esperanza, igual que molts tarragonins i tarragonines, va participar d’aquest gest simbòlic apagant les llums de casa. Aquest és un simple gest, però un gest important per conscienciar a tothom de què hem de deixar el planeta en les millors condicions possibles per a les futures generacions.

Josep Fèlix Ballesteros

Alcalde de Tarragona