Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal ERC Notícies 2024 ERC demana celeritat i concreció a l’Estat per a les actuacions a la T-11, l’N-340 i l’A-7

Els republicans presentaran una moció al plenari on demanarà que l’alcalde Viñuales inici ja la negociació per a la renovació de l’N-240 fins a Sant Salvador
ERC demana celeritat i concreció a l’Estat per a les actuacions a la T-11, l’N-340 i l’A-7 Els consellers d'ERC, Xavi Puig i Carles Farré, durant la roda de premsa
15/01/2024

El Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Ajuntament de Tarragona presentarà dues mocions al Ple d’aquest divendres. El primer text demana impulsar la humanització i millora de les carreteres nacionals a Tarragona i la segona moció tracta sobre impulsar la transició energètica en col·laboració entre l’Energètica de Catalunya i l’Ajuntament de Tarragona.

La primera moció fa referència al traspàs de carreteres i a les actuacions prèvies per part de l’Estat que va negociar l’alcalde Pau Ricomà amb el govern espanyol el passat mes de març amb una inversió de 12,9 milions d’euros. En concret,  es demana a l’Estat celeritat i concreció en els terminis i el calendari d’actuacions previstes per realitzar el passeig ciclable de la T-11 i els passos de vianants semafòrics; les noves voreres del Tanatori, lluminàries i pavimentació a l’N-340 per la banda de Ponent fins a Bonavista; i sobre la instal·lació de pantalles acústiques a l’A-7 al seu pas per Tarragona.

A més, també es demana el bon compliment de l’execució del projecte del passeig ciclable de Llevant i l’ampliació del Pont del Francolí, tant pel que fa al contingut pactat, com pel que fa a la qualitat de l’execució i el compliment dels terminis. El conseller Xavi Puig defensa que “les carreteres nacionals generen segregació, aïllant alguns barris i provocant que Tarragona no sigui una ciutat compacta. És un gran problema que vam treballar molt des del govern republicà d’on van negociar i acordar aquestes inversions que ara esperem que el nou govern defensi fins a l’últim euro. Ens fa patir sobretot les actuacions de Ponent de la T-11 i l’N-340”.  Puig destaca també que des d’ERC “estem en contacte amb les entitats veïnals i ens reclamen que l’Ajuntament i l’Estat  accelerin aquestes accions”.

Aquesta mateixa moció també reclama que “l’alcalde Viñuales enceti ja la negociació amb l’Estat per a la renovació de l’N-240 fins a Sant Salvador”. Puig assegura que “el que volem i reclamem és que s'humanitzi aquesta carretera, renovant la infraestructura i creant un passeig ciclable com el de Ponent o de Llevant”.

MOCIÓ PER AVANÇAR CAP A LA TRANSICIÓ I PROMOCIÓ DE L'ENERGIA PÚBLICA

Pel que fa a la segona moció, des del Grup Municipal republicà asseguren que un dels objectius que ha de tenir l’Ajuntament és avançar cap a la transició i promoció de l’energia pública i per això presenten un text on es demana realitzar un estudi entre el consistori i l’Energètica Pública de Catalunya per tal de copsar les necessitats energètiques específiques de la ciutat de Tarragona; establir un conveni de col·laboració; determinar i dotar de l’estructura i els recursos necessaris a nivell municipal l'òrgan escollit que lideri la transició energètica i impulsar la participació ciutadana en aquest àmbit.

El conseller Carles Farré defensa que “anar de la mà de l’empresa pública del país és una gran oportunitat per avançar, unir forces i optimitzar recursos per tal d’assolir una transició energètica”. El republicà també ha defensat que “crear una empresa nova 100% municipal no és idoni i la millor opció és aprofitar l’EMDET i anar acompanyats de la Generalitat per poder assolir projectes més grans i també optar a més subvencions públiques”.

Farré destaca que en el ple monogràfic d'energia del Parlament de Catalunya, celebrat el passat 26 d’octubre del 2023, es va obrir la porta a l'entrada dels ens locals a l'Energètica. i per això “creiem que és una molt bona oportunitat perquè l'Ajuntament en formi part i doni un impuls a la transició energètica”.

A tot això recorda que l'Ajuntament de Tarragona és un dels membres del grup promotor de l’Associació de Municipis i Entitats per l’Energia Pública (AMEP), tal com es va aprovar en el ple del 19 de febrer del 2021 amb una clara majoria de 23 de 27 consellers.