Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Articles d'Opinió 2019 Dídac Nadal: “Diguem prou a la violència masclista”

Dídac Nadal: “Diguem prou a la violència masclista”

08/03/2019

El passat 25 de novembre commemoràvem el Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones i aquest divendres dia 8 de març celebrarem el Dia Internacional de les Dones. Aparquem per un moment la discussió de si cal commemorar aquests dies, debat que ens portaria hores, i centrem-nos en la situació en què es troben moltes dones.

Diàriament som testimonis de l’existent desigualtat entre dones i homes i en són exemples l’escletxa salarial, el fet que les feines de casa i la cura de la família a hores d’ara encara siguin activitats considerades essencialment de dones; i el reduït nombre de dones que ocupen càrrecs directius o de responsabilitat, entre molts altres.

La mostra més indignant i trista de tota aquesta realitat la trobem en la violència masclista. Aquesta violència rau, principalment, en la desigualtat i és per això que cal el compromís de tota la societat per erradicar aquesta xacra social, per treballar per la igualtat de les dones i els homes en tots i cadascun dels àmbits.

Des de Tarragona hem d’apostar fermament perquè la nostra ciutat sigui un referent en la lluita, la feina i la constància per assolir la igualtat entre dones i homes. Cal fomentar, potenciar, promoure i col·laborar amb totes aquelles accions encaminades a l’eliminació de les desigualtats que per raó de sexe discriminen les dones en les relacions familiars, socials, econòmiques, polítiques i culturals.

Volem que Tarragona sigui un referent en la lluita contra la violència masclista. Ja ho hem dit i tots i totes ho sabem: Es tracta d’una brutal xacra social que, lluny de desaparèixer, ens demostra dia rere dia que encara queda infinita feina per erradicar-la. Assistim amb estupor  a aquesta violència contra les dones, violència de tota mena, mentre veiem impotents com una justícia permet la seva impunitat i formacions polítiques fins i tot neguen la seva existència i lluiten per eliminar lleis encaminades a combatre-la.

Si realment volem combatre d’una vegada per totes l’existent desigualtat entre homes i dones i aquesta enorme xacra de la violència masclista hem de valorar si els recursos actuals són suficients. Si ens centrem en l’Ajuntament de Tarragona, l’administració local, la més pròxima a la ciutadania, veiem que cal incrementar notablement els recursos humans, materials i econòmics per ampliar i millorar els serveis de prevenció, detecció i atenció social.

Hem de dotar d’un major pressupost l’àrea de Polítiques d’Igualtat per incrementar totes les tasques preventives i de sensibilització i hem de potenciar la participació ciutadana oferint la possibilitat que els col·lectius de la ciutat que treballen en pro de la igualat de gènere col·laborin activament en l’elaboració i execució de les actuacions. I també s’han de fer passos endavant i ampliar el nombre de professionals especialitzats per oferir la millor atenció possible a les dones víctimes i als seus fills i filles.

Fins que no s’assoleixi aquesta igualtat i es posi fi a la violència contra les dones, cada dia hauria de ser 8 de març. Diguem prou a la desigualtat entre homes i dones, diguem prou a la violència masclista.

Tarragona, 8 de març de 2019