Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Fitxers Altres Notes de Premsa 2015 CiU reclama convertir la Casa de la Festa en un referent cultural

CiU reclama convertir la Casa de la Festa en un referent cultural

El Grup Municipal de CiU també proposa la creació d'una Taula Local d'Ocupació
26/11/2015

El Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Tarragona presentarà, en el plenari del pròxim dilluns dia 30 de novembre, una moció perquè la Casa de la Festa es converteixi en un referent cultural de la ciutat de Tarragona. “No pot ser que els elements patrimonials del Seguici Popular de Tarragona, que són d’un valor incalculable, s’exposin i es conservin en un espai que, des que es va inaugura, pateix problemes de goteres i de manca de manteniment”, ha manifestat el Portaveu de CiU, Albert Abelló, que ha lamentat que, “tot i ser un dels equipaments més visitats de la ciutat, que rep més de 2.000 persones cada mes, la Casa de la Festa hagi estat víctima de les retallades de l’equip de govern”.

Abelló ha recordat que la societat civil de Tarragona va reivindicar durant anys aquests espai: “L’any 1997 diverses entitats de la ciutat van lliurar un manifest conjunt a l’Ajuntament per reivindicar la Casa de la Festa com un equipament cultural que permetés la conservació dels elements, la seva explicació pedagògica i la seva difusió turística”. “Malauradament, en els últims anys s’ha demostrat que, lluny de conservar-lo, s’ha posat en perill el nostre patrimoni festiu”, ha afirmat Abelló, que ha afegit que “de fet, l’any 2011 la Casa de la Festa va haver de tancar per problemes estructurals i, sense anar més lluny, el passat mes d’agost, va tornar a partir filtracions d’aigua”.

“Som conscients que en el moment actual no podem fer grans projectes, però sí millorar els que ja existeixen. Es per això que proposem convertir la Casa de la festa en un referent cultural de la ciutat”, ha manifestat el Portaveu de CiU, que ha explicat que, precisament, “la moció que presentem reclama que l’Ajuntament prioritzi la dinamització de la Casa de la Festa, que s’actualitzi el pla d’usos de l’espai i s’elabori un projecte de potenciació cultural i turística”.

“Demanem que la Casa de la Festa sigui un espai on els elements del Seguici Festiu es puguin conservar en bones condicions i que serveixi per difondre la festa tarragonina, que sigui un element que creï sentit de pertinença entre els més joves i, a la vegada, esdevingui un punt d’atracció turística”, ha afirmat Abelló, que, en aquest sentit, ha explicat que la moció reclama que “la Casa de la Festa es doti d’un projecte museogràfic d’acord amb els temps actuals i perquè es treballi perquè sigui un espai pedagògic on els infants i joves puguin conèixer la història i les tradicions de Tarragona”. El mateix text també inclou la proposta que els Jardins de la Reconciliació siguin un complement a la Casa de la Festa, que l’equipament i el parc s’integrin.

Creació d’una Taula Local d’Ocupació

El Grup Municipal de CiU també defensarà, en el plenari del pròxim dilluns dia 30 de novembre, una moció en la qual proposa la creació d’una Taula Local d’Ocupació. “Les últimes dades publicades a l’Observatori d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya indiquen que actualment són un total de 9.554 els tarragonins i tarragonines que segueixen buscant feina”, ha apuntat el Portaveu de CiU, que considera que tant l’alcalde com la resta de responsables municipals “haurien d’aixecar-se cada dia sabent i sent conscients del nombre exacte de tarragonins i tarragonines que es troben sense feina”.

“Considerem que la lluita contra la desocupació s’ha de convertir en una prioritat pel govern municipal i creiem que el foment de l’activitat econòmica i la generació d’ocupació també s’ha realitzar des de l’àmbit local per tal de potenciar un autèntic model de creixement vinculat a les oportunitats que ofereix el territori”, ha manifestat Abelló, que ha destacat que “un element clau per lluitar contra la desocupació i fomentar el desenvolupament econòmic de la nostra ciutat és la creació d’una Taula Local d’Ocupació”.

“Aquesta Taula Local d’Ocupació ha de ser un òrgan sòlid que s’ha de materialitzar en un fòrum de trobada de tots els agents econòmics de Tarragona, com poden ser les entitats econòmiques, empreses i sindicats, així com representants d’associacions i entitats que treballen per a l’ocupació, membres del Servei d’Ocupació de Catalunya i formacions polítiques amb representació a l’Ajuntament de Tarragona”, ha afirmat el Portaveu de CiU, que ha afegit que la intenció és que “aquest nou òrgan de participació ciutadana es reuneixi periòdicament amb la finalitat d’analitzar l’actual situació d’ocupació i desocupació a Tarragona i definir els objectius i les actuacions a dur a terme per al foment de la generació de llocs de treball a la ciutat”.

Segells de reconeixement d'administració oberta