Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció de PDeCAT, Cs, ERC i CUP per la millora integral de la segureat al Serrallo

23/02/2018

Podeu accedir a la moció en PDF aquest enllaç

Exposició de motius

Des de l’any 2015, el barri del Serrallo està patint una situació d’inseguretat latent com a conseqüència de reiterades actuacions incíviques i delictives. Actualment, podríem qualificar l’esmentada situació com a permanent i de caràcter greu, provocant així problemes de convivència i seguretat amb els veïns i veïnes del barri.

Atesa la situació actual de la zona, enumerem tot seguit les actuacions que han propiciat l’agreujament de la problemàtica al Serrallo: existència de tràfic de drogues il·legals a determinats carrers del barri, baralles a la via pública, percepció per part dels veïns i veïnes d’inseguretat i por, proliferació de pisos buits propietat dels bancs i conflictes amb l’ocupació d’aquests immobles, entre d’altres.

Tanmateix, la manca d’inversions i de polítiques per tal de millorar les infraestructures del barri per part del Govern Municipal, ha esdevingut en una manca d’il·luminació als carrers de la zona, brutícia i restes de brossa a la via pública, a més a més de l’existència del cablejat telefònic i elèctric en zones de perill sense haver estat soterrat.

D’altra banda, cal fer una menció explícita a la feina realitzada per part dels Mossos d’Esquadra i Guàrdia Urbana de Tarragona, que han intensificat la seva presència a la zona i han col·laborat en gran mesura a pal·liar la greu situació del barri.

En conseqüència, un barri amb la tradició i història del Serrallo, no es pot permetre allargar en el temps l’estat actual del mateix.

Per tot l’anteriorment exposat, els grups municipals Cs, ERC-MES-MDC, PdeCAT i CUP proposen al Consell Plenari l’adopció dels següents

ACORDS

Redacció d’un Pla Integral del Serrallo amb participació veïnal per a la millora de les infraestructures, convivència, dinamització del teixit social, associatiu i comercial, i la seguretat.

Mesures urgents: instal·lació de càmeres de videovigilància en punts estratègics, mantenir presència policial, soterrament del cablejat aeri, pla de conversió en zona de vianants, millora de l’enllumenat i l’increment d’accions de neteja.

Execució forçosa i subsidiària per part de l’Ajuntament dels pisos buits del barri davant els supòsits de negativa de l’obligació de conservació i ús social de la propietat, i en tot cas, la realització del procediment sancionador corresponent en cas d’incompliment.

Comunicar els acords a l’Associació de Veïns i a les entitats del barri del Serrallo.

Tarragona, 22 de Febrer de 2018