Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció del PDeCAT pel compliment de les mocions aprovades al ple

Moció del PDeCAT pel compliment de les mocions aprovades al ple

16/10/2018

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

Cada mes de l’any, exceptuant l’agost, se celebra el plenari municipal de l’Ajuntament de Tarragona on, entre moltes altres qüestions, tots els grups municipals tenen l’opció de presentar mocions per tal que siguin debatudes i, si escau, aprovades i, per tant, dutes a termes per l’equip de govern. Malauradament, la llista d’incompliments dels acords presos al Consell Plenari de Tarragona és cada vegada més llarga.

Tots coneixem que les mocions són declaracions d’intencions, però també som conscients que la majoria dels acords aprovats fan referència a actuacions per millorar la ciutat i la qualitat de vida de la ciutadania. De fet, diverses d’aquestes mocions són proposades per entitats tarragonines que eleven les seves problemàtiques i necessitats al plenari amb l’objectiu d’obtenir solucions.

El compliment de les mocions aprovades al plenari és una responsabilitat política. Un cop les mocions han estat aprovades s’han de convertir, automàticament, en compromisos ferms. Es tracta d’una qüestió de credibilitat institucional, de legitimitat política, de qualitat democràtica i de respecte cap a les persones i entitats que hi estan implicades.

Des de l’inici del present mandat s’han presentat un total de 394 mocions, de les quals s’han aprovat o s’han convertit en declaracions institucionals un total de 234. D’aquestes 234 mocions aprovades des del juliol de l’any 2015 només s’han fet realitat nou, i sis resten en procés de realitzar-se.

La gran majoria d’aquestes nou mocions aprovades i dutes a terme tenen a veure amb adhesions de l’Ajuntament de Tarragona com ara l’adhesió del consistori a la Xarxa de Ciutats Acollidores de Refugiats o al programa Ciutats Amigues de la Infància.

Són més de 200 les mocions que tot i debatre’s i aprovar-se en el plenari municipal de Tarragona no s’han executat. La majoria d’aquests acords, que han comptat amb una majoria de vots favorables per part dels grups en representació al consistori, tenen a veure amb la millora de la ciutat. Són molts els exemples de les actuacions aprovades i no dutes a terme. Aquest passat mes de setembre, per exemple, es complien tres anys de l’aprovació per unanimitat de la moció per eliminar el cablejat aeri del Serrallo.

Altres dels acords presos i actualment incomplerts són l’impuls de les Taules d’Entitats als barris, el desplegament de la policia de barri, la creació d’una partida pressupostària pel projecte Illa Corsini, la millora del Mercat de Bonavista, els plans integrals per millorar el Serrallo i la Part Baixa...

L’actual situació evidencia una manca de sensibilitat inadmissible de l’equip de govern vers la ciutadania de Tarragona i un menyspreu cap als grups municipals, les entitats i les persones que han treballat en propostes que són resultat de demandes ciutadanes encaminades a millorar la ciutat. És per això que és fonamental que les mocions s’executin i no es converteixin amb simples declaracions d’intencions que no tenen cap efecte.

Tant els grups municipals com les entitats i persones que han participat en l’elaboració i presentació d’una moció al plenari municipal han de tenir, periòdicament, tota la informació relacionada sobre l’estat d’execució de l’acord aprovat.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona reconegui la responsabilitat política en l’execució de les mocions aprovades en el plenari municipal.

SEGON.- Incorporar al Portal de Transparència de l’Ajuntament de Tarragona, en el termini màxim d’un mes des de la seva aprovació, un apartat sobre les mocions aprovades en el plenari municipal on s’informi del seu estat d’execució, els terminis previstos i el pressupost necessari per fer-les efectives.

TERCER.- Incloure a la Junta de Portaveus un punt de l’ordre del dia sobre l’estat d’execució de les mocions aprovades en el plenari municipal de l’Ajuntament de Tarragona.

QUART.- Que en el cas que una moció aprovada no es pugui dur a terme, l’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona ho comuniqui als grups municipals, entitats i persones involucrades i justifiqui la no execució de la proposta.

Dídac Nadal

Conseller Portaveu del Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 15 d’octubre de 2018

lorem