Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció del PDeCAT per incrementar l'aparcament gratuït per a motos al centre de la ciutat

09/11/2018

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

Tots som conscients dels problemes de mobilitat que es donen en nombroses vies interurbanes de Tarragona a determinades hores del dia a causa de la gran quantitat de vehicles que circulen. La gran densitat de vehicles a les vies és un dels factors que amenacen la seguretat a les carreteres i, tot i que considerem que cal seguir apostant pel foment del transport públic, considerem que, en l’àmbit de la mobilitat en vehicle privat, no s’està incentivant prou l’ús de mitjans de transport alternatius al cotxe com són les motos, els ciclomotors i les bicicletes.

Les motos, els ciclomotors i les bicicletes són vehicles que contaminen menys que els cotxes, ocupen menys espai públic i proporcionen una circulació més fluida amb la consegüent reducció dels embussos. Considerem que l’Ajuntament de Tarragona ha d’apostar i incentivar l’ús d’aquests tres vehicles i garantir la màxima seguretat quan circulen per l’interior de la ciutat.

Segons les últimes dades, actualment la ciutat de Tarragona compta amb un total de 77.579 vehicles motoritzats dels quals 11.390 són motocicletes. Tenint en compte que aquesta última xifra no contempla els ciclomotors, és evident que els actuals 3.000 aparcaments per a motocicletes i ciclomotors existents a la ciutat de Tarragona són del tot insuficients per donar resposta a l’actual demanda, sobretot pel que fa al centre.

Són moltes les entitats i persones que a títol individual ens han fet arribar la problemàtica en la qual es troben quan volen aparcar les seves motocicletes o ciclomotors al centre de la ciutat. La gran majoria de vegades, totes les zones reservades per a l’aparcament de motocicletes i ciclomotors del centre de la ciutat estan plenes a causa del reduït nombre d’espais habilitats i molts conductors acaben aparcant a les voreres.

El Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de l’Ajuntament de Tarragona ens indica que l’índex de motorització a la ciutat es troba per sota del de Catalunya i del Tarragonès. I, de fet, el mateix pla, indica com a un dels objectius garantir places d’aparcament per a les motocicletes i ciclomotors.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona ampliï les actuals zones reservades per a l’aparcament gratuït de motocicletes i ciclomotors i que en creï de noves al centre de la ciutat de Tarragona, concretament en aquelles vies on, segons el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible i els estudis realitzats, s’hagi detectat un major necessitat d’aparcament.

Dídac Nadal

Conseller Portaveu del Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 6 de novembre de 2018