Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció del PDeCAT per la creació de la policia de barri

Moció del PDeCAT per la creació de la policia de barri

12/04/2018

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

Fa molts anys que nombroses entitats veïnals i ciutadans en particular reclamen una major presència policial arreu de la ciutat per tal de minimitzar la percepció d’inseguretat que es viu en diverses zones de Tarragona i vetllar per la prevenció i la bona convivència.

Els furts gairebé diaris en mans dels carteristes a la Part Alta, l’incivisme que es viu cada dia a barris com el Serrallo i Campclar, l’increment de robatoris a l’interior d’habitatges i de vehicles tant als barris de Ponent com de Llevant, els últims episodis de violència viscuts a la Part Baixa... Tots són casos que han sigut notícia en els últims mesos a la ciutat de Tarragona i que han tornat a evidenciar la necessitat d’incrementar la presència d’agents de seguretat als carrers de la ciutat.

Al llarg de l’any passat la plantilla de la Guàrdia Urbana es va incrementar en 18 nous efectius i entre aquest 2018 i el pròxim 2019 es preveu obrir concurs per total de cobrir 20 noves places. L’augment de la plantilla de la Guàrdia Urbana era i és una necessitat que cal dur a terme per tal de dotar de més recursos la policia local.

Davant, d’una banda, de l’increment progressiu de la plantilla de la Guàrdia Urbana i, de l’altra, la percepció d’inseguretat que manifesten multitud de veïns i veïnes de diferents zones de la ciutat, considerem necessària la creació de la policia de barri. Es tracta d’una iniciativa que, tot i estar inclosa en els programes electorals de molts dels grups municipals amb representació a l’Ajuntament, no s’ha dut a terme.

Cal que s’iniciï el desplegament de la policia de barri, una actuació que consisteixi en el fet que dos agents de la Guàrdia Urbana passin a convertir-se en el referent de cada un dels barris de la ciutat, que es creï una relació continua de proximitat entre els agents i la ciutadania amb mètodes de treball encaminats a vetllar per la prevenció, la seguretat i la convivència amb l’objectiu d’anticipar-se als possibles conflictes i intervenir de forma ràpida i eficaç davant de la resolució de problemàtiques.

Es tracta d’un element bàsic de seguretat i convivència que existeix en nombroses ciutats amb resultats d’èxit. La creació de la policia de barri és una de les demandes més nombroses del teixit associatiu de Tarragona, una iniciativa clau per poder tenir una policia de referència que a través de la proximitat aconsegueixi que el conjunt de la ciutadania es corresponsabilitzi de la seguretat i de la cohesió social.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona posi en marxa, al llarg d’aquest any 2018, totes les actuacions necessàries per crear la figura de la policia de barri i que en els pròxims anys la plantilla de la Guàrdia Urbana segueixi incrementant per tal d’adequar-la a les necessitats de la ciutat.

SEGON.- Que un cop creada la figura de la policia de barri es vetlli pel compliment dels objectius d’aquesta iniciativa: Crear una relació continua de proximitat entre els agents de seguretat i la ciutadania amb mètodes de treball encaminats a vetllar per la prevenció, la seguretat i convivència amb l’objectiu d’anticipar-se als possibles conflictes i intervenir de forma ràpida i eficaç davant de la resolució de conflictes.

Dídac Nadal Abad

Portaveu del Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 10 d’abril de 2018