Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció del PDeCAT per l'adequació del camí de ronda

Moció del PDeCAT per l'adequació del camí de ronda

Moció del PDeCAT per l'adequació del camí de ronda Imatge del Camí de Ronda
16/07/2018

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

Un dels grans atractius de la ciutat de Tarragona són els seus gairebé 14 quilòmetres de costa que donen origen a nombroses platges i cales. Disposem d’un emblemàtic camí de ronda, un autèntic balcó sobre el mar que transcorre des de la platja de l’Arrabassada fins a La Móra- Tamarit. Aquest sender, que antigament s’utilitzava per al salvament de nàufrags i pels quals patrullaven els carrabiners per impedir el contraban i l’estraperlo,  s’ha convertit ara en un importantíssim racó natural que sedueix pel seu paisatge verge.

Hi ha diversos punts d’aquest sender, però, que es troben deteriorats i que resulten inaccessibles. El camí de ronda no rep cap mena d’actuació de millora des de fa uns set anys, quan es va procedir a instal·lar la senyalització. De fet, a causa de l’incivisme, molts dels senyals estan degradades, trencades i/o amb pintades que impedeixen llegir la informació.

Nombrosos racons del camí de ronda, sobretot els que es troben més pròxims a les platges, acumulen nombroses deixalles i diversos indrets del mateix sender resulten gairebé impracticables a causa de la manca de manteniment i neteja de les zones verdes existents. També hi ha punts on el camí és molt estret i es córrer el perill de caure al mar perquè no hi ha cap element de protecció –com ara baranes de fusta-.

No podem permetre deixar perdre un dels grans atractius naturals de la nostra ciutat, cal millorar l’estat actual del camí de ronda, dignificar aquells trams del recorregut deteriorats, millorar els accessos i condicionar i realitzar un manteniment i una neteja més freqüent als espais verds del seu entorn.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Adequar el camí de ronda existent entre la platja de l’Arrabassada i La Móra-Tamarit amb l’objectiu que tots els trams del sender siguin accessibles i restin en bones condicions.

SEGON.- Integrar el camí de ronda existent entre la platja de l’Arrabassada i Tamarit als itineraris turístics de la ciutat de Tarragona i promocionar-lo, mantenir-lo i protegir-lo.

Dídac Nadal

Conseller Portaveu del Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 10 de juliol de 2018