Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció del PDeCAT per millorar i revitalitzar el Barri del Port

Moció del PDeCAT per millorar i revitalitzar el Barri del Port

12/06/2018

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

La Part Baixa de Tarragona, des de l’estació de tren fins a la Tabacalera i des de la Mitja Lluna al carrer del Mar, és un espai singular i de gran potencial. La superposició d’activitats i usos al llarg dels temps ens proporciona una herència de possibilitats: Restes de patrimoni romà per museïtzar i visitar,  magatzems i edificis industrials per reconvertir en equipaments, habitatges singulars dels segle XIX i XX per rehabilitar, places per gaudir i jugar, carrers per comprar i passejar... Tota una herència que cal posar en valor, que cal donar a conèixer i de la qual ens volem sentir orgullosos i ara no ens hi podem sentir.

Són moltes les mancances i problemàtiques existents al barri del Port de Tarragona i darrerament els seu veïnat ha dut a terme trobades obertes de la mà de l’Associació de Veïns Barri del Port per tal de posar-les en comú. Es tracta de demandes que fa molts anys que reclamen, però les solucions no arriben i la situació actual del Barri del Port és crítica, fins al punt que avui en dia ja hem de parlar de mesures per frenar la degradació que està patint aquesta zona de la ciutat, la Part Baixa de Tarragona.

Les problemàtiques expressades tant per veïns i veïnes, com pel teixit comercial que encara hi roman, fan referència a gairebé tots els àmbits de competència municipal: neteja, mobilitat, seguretat, espai públic, urbanisme, equipaments, etc. La majoria de deficiències requereixen solució amb caràcter urgent mitjançant actuacions a curt termini, però també existeixen mancances que cal cobrir amb un pla de millorar a llarg termini.

És per això que els grups municipals de la CUP, PDeCAT, Cs i ERC proposem al ple l’adopció dels següents ACORDS:

Primer: Que es duguin a terme les següents actuacions amb caràcter urgent, és a dir, al   llarg del 2018, detallades a l’Annex I de la present moció:

-Dignificar i donar ús als solars abandonats al Barri del Port
-Donar ús als edificis abandonats i reparar els que presenten deficiències
-Millora de voreres, calçades, passos de zebra i clavegueram
-Requerir amb caràcter immediat l’actuació responsable dels propietaris en la conservació i rehabilitació dels seus pisos i locals.
-Incrementar la vigilància i el manteniment a les escales del carrer vapor i al seu entorn.
-Eliminar el cablejat aeri i millorar la il·luminació
-Incrementar la neteja i el manteniment en nombroses zones
-Resoldre la problemàtica de pisos buits.

Segon: Que al llarg del 2019-2020 es dugui a terme la redacció execució d’un pla integral al Barri del Port que inclogui, com a mínim, les àrees d’actuació detallades a l’Annex II de la present moció i relacionades amb la deficiència d’equipaments, la seguretat, la mobilitat, el teixit comercial, i la promoció cultural.