Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció del PDeCAT per obrir una línia d'ajuts destinada a la rehabilitació de façanes

09/11/2018

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

La rehabilitació de façanes és una necessitat periòdica en la gran majoria d’edificis, es tracta de la pell dels immobles, una de les seves parts més importants que està exposada a tots els factors externs que malmeten la salut d’aquestes. Els últims estudis realitzats ens apunten que el parc immobiliari de la ciutat de Tarragona se situa actualment en la cinquena posició dels parcs més envellits de l’Estat espanyol. Les mateixes anàlisis determinen que la mitjana dels edificis de la nostra ciutat és de 52 anys, una xifra que supera la mitjana de l’Estat espanyol que se situa en 44,5 anys.

Molts edificis de la ciutat de Tarragona resten molt deteriorats i necessiten urgentment una rehabilitació en la seva façana. En les últimes setmanes hem tornat a ser testimonis de la necessitat urgent de mantenir les façanes dels immobles en bon estat. Aquest passat mes d’octubre s’han hagut de desallotjar i/o acordonar fins a quatre blocs d’habitatges al barri de Bonavista a causa del mal estat de les seves façanes. Durant el mateix mes d’octubre també s’ha hagut de desallotjar a una vintena de persones davant el perill d’esfondrament d’un edifici del carrer les Escales d’Arbós, a la Part Alta.

Es tracta d’una problemàtica que afecta nombroses zones de la ciutat i a la qual cal posar solucions efectives. A banda del principal objectiu de millorar la seguretat dels residents i vianants, l’arranjament de façanes contribueix notablement a millorar la imatge de la ciutat. Malauradament, però, fa molts anys que l’Ajuntament de Tarragona no disposa de cap línia d’ajuts destinada a la rehabilitació de façanes.

Les comunitats de propietaris de la ciutat de Tarragona disposen només de les subvencions que cada any atorga la Generalitat de Catalunya per a la rehabilitació d’immobles, mentre que en altres municipis la ciutadana pot sol·licitar també l’ajut econòmic de l’administració local -el qual és compatible amb el de la Generalitat-. El fet de disposar d’una subvenció municipal destinada a la rehabilitació de façanes és un incentiu més per tal que les comunitats de propietaris millorin l’estat dels immobles.

La rehabilitació dels edificis és una qüestió seriosa a la qual no se li pot restar importància i l’administració local ha de fer un acompanyament, conscienciar a la ciutadania sobre la bona conservació dels immobles, dotar d’ajudes i començar a fer una política activa per reduir al màxim possible el nombre d’edificis en mal estat.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona realitzi i/o actualitzi un informe detallat de diagnosi sobre l’estat de les façanes dels edificis tant públics com privats de la ciutat.

SEGON.-  Que l’Ajuntament de Tarragona redacti les bases específiques per tal d’obrir una línia d’ajuts destinada a la rehabilitació de façanes anualment i a partir de l’any 2019.

TERCER.- Que l’Ajuntament de Tarragona posi en marxa una campanya de conscienciació sobre la importància de conservar els immobles en bon estat.

QUART.- Que el pressupost municipal per a l’any 2019 inclogui les partides necessàries per dur a terme la línia d’ajuts i la campanya de conscienciació esmentades.

CINQUÈ.- Comunicar aquests acords a totes les associacions de veïns de la ciutat de Tarragona.

Dídac Nadal

Conseller Portaveu del Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 6 de novembre  de 2018