Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2018 Moció del PDeCAT per un Pla d'Ocupació destinat a dignificar els locals municipals cedits a entitats

20/02/2018

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

Moltes entitats veïnals, culturals i socials de la ciutat de Tarragona disposen de locals de titularitat municipal per dur a terme les seves activitats. Aquests espais, cedits temporalment a aquests col·lectius del teixit associatiu tarragoní, es destinen a activitats culturals, educatives, esportives, festives, etc. organitzades per les mateixes entitats.

La gran majoria d’aquests locals municipals es troben en molt mal estat. La manca de manteniment que han patit els locals que utilitzen nombrosos col·lectius d’arreu de la ciutat ha provocat que aquests espais tinguin nombroses problemàtiques com ara humitats, goteres, termites, esquerdes, instal·lacions elèctriques defectuoses, finestres i persianes trencades, sales inaccessibles per a persones amb mobilitat reduïda, etc.

En molts casos, la degradació d’aquests locals de titularitat municipal impedeix la realització de les activitats que les entitats organitzen. El mal estat d’aquests espais està limitant les propostes socioculturals, formatives i de lleure que es podrien dur a terme i, en definitiva, no està contribuint en l’objectiu del foment, enfortiment i dinamització del moviment associatiu i la participació i vinculació ciutadana.

Un dels exemples més flagrants d’aquesta problemàtica és el local social de la Floresta. Fa anys que els veïns i veïnes d’aquest barri reclamen la dignificació urgent d’aquest centre que, entre moltes altres deficiències, té diverses portes tan corcades que no es poden ni obrir, pateix humitats i diverses parts del sostre estan trencades o amb esquerdes. Un altre dels nombrosos casos el trobem al barri de la Granja, on l’associació veïnal ha hagut de deixar de fer diverses activitats davant el mal estat en què es troben els dos locals municipals ubicats al carrer Gran Canària.

L’Ajuntament és l’administració encarregada de mantenir els locals municipals en condicions òptimes per al seu bon funcionament. Des del Grup Municipal del Partit Demòcrata considerem urgent l’arranjament de tots aquests espais que actualment es troben degradats mitjançant actuacions de millora que no requereixen una gran inversió i que fa anys que moltes entitats de la ciutat reclamen. Des del mateix Grup Municipal proposem la dignificació de tots aquests locals municipals a través d’un pla d’ocupació anual destinat a persones que actualment es troben en situació d’atur.

El pressupost municipal d’aquest 2018 compta amb una partida de més d’1,1 milions d’euros destinada a la creació de plans d’ocupació. Un pla d’ocupació anual destinat a l’arranjament dels espais municipals posarà fi a la degradació que aquests locals pateixen, garantirà el seu manteniment i, a la vegada, generarà oportunitats de feina a aquelles persones aturades de la ciutat. La taxa d’atur a la demarcació de Tarragona va augmentar el quart trimestre de l’any 2017 i segons les dades de l’Enquesta de la Població Activa (EPA), un 15,92 %, i va esdevenir, doncs, la més alta de Catalunya, amb un total de 62.300 persones sense feina. Pel que fa a la ciutat de Tarragona i segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT), són més de 8.000 persones les que actualment es troben en situació d’atur.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER. Realitzar un informe exhaustiu de les deficiències existents en tots els locals de titularitat municipal cedits a les entitats de la ciutat.

SEGON. Crear un pla d’ocupació anual destinat a persones aturades per arranjar les deficiències detectades en tots els locals de titularitat municipal cedits a les entitats de la ciutat i realitzar, anualment, actuacions de manteniment.

Cristina Guzmán Roset
Consellera del Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 9 de febrer de 2018