Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2019 Moció del PDeCAT per afavorir la instal·lació d'ascensors en edificis d'habitatges

03/04/2019

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

Segons els últims estudis publicats, el parc immobiliari de la ciutat de Tarragona es situa actualment en la cinquena posició dels parcs més envellits de l’Estat espanyol. Les mateixes anàlisis determinen que la mitjana dels edificis de la nostra ciutat és de 52 anys, una xifra que supera la mitjana de l’Estat espanyol, la qual se situa en 44,5 anys.

Aquest envelliment presenta multituds de problemàtiques com és el fet que el 62,2% dels habitatges del Camp de Tarragona no siguin actualment accessibles, tal com informa l’avantprojecte de la Generalitat de Catalunya en matèria d’habitatge, i necessiten invertir urgentment en la rehabilitació funcional.

Del mateix avantprojecte s’extreu que el 65,7% de persones grans (majors de 65 anys) viuen en edificis no accessibles, fet que dificulta molt la vida d’aquest col·lectiu. Aquestes persones veuen minvades les seves capacitats físiques i no poden sortir de casa amb la facilitat que ho feien abans.

El fet que un habitatge no sigui accessible també obliga a nombroses persones a marxar dels seus domicilis per buscar-ne un altre d’adaptat. Això, en molts casos, està generant

l’abandonament del barri i produint un desarrelament social a les persones que ho pateixen. Altres persones no disposen de recursos per tal de canviar de domicili i es veuen tancades a les seves llars per manca d’accessibilitat, fet que els genera una immensa solitud que les acaba aïllant de la societat.

Es tracta d’una problemàtica que afecta nombroses zones de la ciutat de Tarragona i a la qual cal posar solucions efectives. L’accessibilitat dels habitatges contribueix notablement a millorar la qualitat de vida de la ciutadania. Malauradament, però, fa molts anys que l’Ajuntament de Tarragona no disposa de cap línia d’ajuts destinada a la rehabilitació i adaptació de les llars.

Les comunitats de propietaris de la ciutat de Tarragona disposen només de les subvencions que cada any atorga la Generalitat de Catalunya per a la instal·lació d’ascensors als habitatges comunitaris, mentre que en altres municipis la ciutadana pot sol·licitar també l’ajut econòmic de l’administració local -el qual és compatible amb el de la Generalitat-. El fet de disposar d’una subvenció municipal destinada a la instal·lació d’ascensors és un incentiu més per tal que les comunitats de propietaris millorin l’estat dels immobles i la seva accessibilitat.

L’accessibilitat dels edificis és un problema molt seriós al qual no se li pot restar importància i l’administració local ha de fer un acompanyament, conscienciar a la ciutadania de la necessitat d’adaptar i fer accessibles els immobles, dotar d’ajudes i començar a fer una política activa per reduir al màxim possible el nombre d’habitatges no accessibles.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona realitzi i/o actualitzi un informe detallat de diagnosi sobre quina és la quantitat d’edificis no accessibles i sense ascensors a la nostra ciutat.

SEGON.-  Que l’Ajuntament de Tarragona redacti les bases específiques per tal d’obrir una línia d’ajuts anual destinada a la instal·lació d’ascensors compatible amb les subvencions de la Generalitat, a partir d’aquest any 2019.

TERCER.- Que l’Ajuntament de Tarragona posi en marxa una campanya de conscienciació i assessorament sobre la importància de fer accessibles els edificis i com fer-ho mitjançant el pla comunitari i les entitats veïnals.

QUART.- Comunicar aquests acords a totes les associacions de veïns i llars de jubilats de la ciutat de Tarragona.

Dídac Nadal

Conseller Portaveu del Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 29 de març de 2019