Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2019 Moció del PDeCAT per ampliar i millorar els serveis de prevenció, detecció i atenció relacionats amb la violència masclista

13/02/2019

Podeu accedir al moció en format PDF en aquest enllaç

Tots i totes estem sent testimonis de l’enorme i gravíssima problemàtica a la qual estem assistint diàriament: la brutal xacra de la violència masclista que, lluny de desaparèixer, ens demostra dia rere dia que encara queda infinita feina per erradicar-la. Una violència contra les dones, violència de tota mena, amb una justícia que permet la seva impunitat i formacions polítiques que fins i tot neguen la seva existència i lluiten per eliminar les lleis encaminades a combatre-la.

Les xifres són alarmants. L’any passat, 47 dones van ser assassinades per les seves parelles o exparelles en el conjunt de l’Estat espanyol, 975 des que existeixen registres oficials –des del 2003-. Gairebé 40 menors van quedar orfes l’any 2018 i tres van ser assassinats. La violència masclista tampoc ha donat treva a aquest any 2019: Ja són vuit les dones assassinades. I en aquest mes de gener també s’han produït altres fets com la presumpta violació a una menor a Galícia o l’apunyalament d’una dona al barri de Sant Pere i Sant Pau de la nostra ciutat.

Cal lluitar per combatre la violència contra les dones des de tots els àmbits i racons de la societat. Apostem perquè Tarragona sigui un referent en aquesta lluita. Cal que l’Ajuntament, l’administració més pròxima a la ciutadania, continuï amb les tasques de prevenció, i de sensibilització, així com amb les tasques d’atenció social i suport. Però per ser més efectius i  eficaços, cal valorar si els recursos actuals són suficients.

Si volem apostar per combatre la violència masclista i volem que Tarragona sigui un referent en aquesta lluita, cal incrementar els recursos humans, materials i econòmics. Hem d’ampliar totes aquelles accions encaminades a treballar les creences culturals i socials que perpetuen els models de relacions no igualitàries adreçades al conjunt de la societat per construir una societat lliure de violència.

També hem de fer passos endavant per oferir la millora atenció possible a les dones víctimes i als seus fills i filles per a la seva total recuperació. Cal ampliar el nombre de professionals especialitzats per atendre a les víctimes per tal de poder oferir: Atenció social òptima, suport, protecció i acompanyament professional, per sortir de la situació de violència. Cal, també, ampliar el nombre de pisos d’emergència i apostar per la recerca aplicada amb l’objectiu de conèixer les possibles mancances i millorar contínuament la qualitat dels projectes i serveis.
Tarragona ha de ser un referent en la lluita contra la violència masclista, en la seva prevenció i, mentre no aconseguim eliminar aquesta xacra, en oferir una atenció digna i de qualitat a totes les víctimes.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) proposa al Ple de l’Ajuntament de Tarragona l’adopció dels següents acords:

PRIMER- Fer valdre la tasca duta a terme per l’Ajuntament de Tarragona i treballar més intensament perquè aquesta administració sigui un referent en la lluita contra la violència masclista, tant en la prevenció per tal d’erradicar aquesta xacra social, com en l’atenció digna a totes les víctimes.

SEGON- Incrementar el nombre de professionals especialitzats  per atendre a les dones víctimes i als seus fills i filles, per tal de poder oferir: atenció social òptima, suport, protecció i acompanyament professional, per sortir de la situació de violència.

TERCER- Disposar d’una partida pressupostària anual destinada a la recerca aplicada en el context dels serveis socials i de la violència masclista amb la participació d’universitats amb l’objectiu de conèixer les possibles mancances dels serveis adreçats a les víctimes i als seus fills i filles i oferir una millora contínua en la qualitat dels projectes i serveis.

QUART- Dotar d’un major pressupost econòmic l’àrea de Polítiques d’Igualtat per tal de continuar amb la tasca preventiva i de sensibilització, com ara el projecte RESPECTA’M,  i disposar de noves i més nombroses accions de prevenció i sensibilització en tots els àmbits de la societat tarragonina.

CINQUÈ- Potenciar la participació ciutadana oferint la possibilitat que els col·lectius de la ciutat que treballen en pro de la igualat de gènere col·laborin activament en l’elaboració i execució de les actuacions adreçades a lluitar per combatre la violència contra les dones.

SISÈ- Garantir que totes les àrees i departaments de l’Ajuntament de Tarragona disposin d’una dotació específica destinada a fomentar les polítiques d’igualtat.

SETÈ- Dur a terme tots aquells acords que han estat aprovats al Ple de l’Ajuntament de Tarragona encaminats a la lluita per combatre la violència contra les dones i que actualment resten sense desenvolupar.

VUITÈ- Comunicar aquests acords a totes les associacions de dones i col·lectius de la ciutat de Tarragona que treballen en pro de la igualtat de gènere.

Dídac Nadal

Conseller Portaveu del Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 5 de febrer de 2019