Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Mocions 2019 Moció del PDeCAT per la supressió del cablejat aeri a Tarragona

Moció del PDeCAT per la supressió del cablejat aeri a Tarragona

11/01/2019

Podeu accedir a la moció en format PDF en aquest enllaç

En la majoria de barris i en diverses zones del centre de la ciutat de Tarragona podem comprovar que bona part de les línies elèctriques, de telèfon i de fibra òptica no es troben soterrades, sinó que pengen de les façanes dels edificis, de pals o de fanals. A banda de la mala imatge que genera, aquest cablejat aeri que penja d’una banda a l’altra en molts carrers de la ciutat té efectes negatius per  a la salut dels veïns i veïnes, perjudica el medi ambient i constitueix un perill. En molts punts i a causa de la pluja, es produeixen espurnes que provoquen talls de llum i que poden originar incendis.

A Tarragona vivim sota un cablejat aeri. Carrers del centre de la ciutat com el de Monestir de Poblet i els del seu entorn, les vies del voltant de l’avinguda Maria Cristina, moltes urbanitzacions de Llevant, nombrosos carrers dels barris de Ponent, la Part Baixa, el Serrallo... Totes aquestes zones conviuen amb línies elèctriques, de telèfon o de fibra òptica penjades als carrers.

El soterrament d’aquests milers de cables és una de les principals i històriques reivindicacions de nombroses entitats veïnals. Tant actualment com en el passat, s’han perdut diverses oportunitats per solucionar aquesta problemàtica en diferents zones de la ciutat. L’any 2009 es van obrir els carrers del Serrallo per renovar la xarxa de clavegueram i, tot i la demanda dels veïns i veïnes, l’actuació no es va aprofitar per soterrar el cablejat aeri. Aquesta situació està tornant a passar ara mateix a Cala Romana, on s’han de substituir les canonades i l’actuació tampoc contempla el soterrament del cablejat aeri.

L’Ajuntament de Tarragona ha d’actuar i posar fre a aquesta situació, ja que les companyies subministradores no realitzaran aquest treball per iniciativa pròpia. La supressió del cablejat aeri ha de ser una prioritat i cal començar a treballar en polítiques encaminades cap a aquesta direcció.

Cal posar en marxa un conveni entre l’Ajuntament de Tarragona i totes les companyies elèctriques i de telecomunicacions que operen a la ciutat que tingui per objectiu l’eliminació progressiva del cablejat aeri a totes les zones de Tarragona. Un conveni on també es fixi el fons econòmic que han d’aportar cadascuna de les parts i el calendari d’actuacions prioritzant les zones més conflictives.

Els treballs de soterrament també permetrien la millora posterior de les voreres i del mobiliari públic de la zona on s’hagi actuat, dignificant, d’aquesta manera, indrets de la ciutat on l’espai públic fa anys que resta degradat.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona interessi la signatura d’un conveni amb totes les companyies elèctriques i de telecomunicacions que operen a la ciutat amb l’objectiu d’eliminar progressivament el cablejat aeri.

SEGON.- Que el conveni esmentat fixi la quantitat econòmica que ha d’aportar cadascuna de les parts -Ajuntament de Tarragona i companyies elèctriques i de telecomunicacions-.

TERCER.- Que el conveni esmentat fixi un calendari d’actuacions per tal d’eliminar la totalitat del cablejat aeri existent a la ciutat de Tarragona prioritzant les zones més conflictives.

QUART.- Que en el cas que s’interposin obstacles per part de les companyies en la firma de l’esmentat conveni, l’Ajuntament de Tarragona obri els expedients sancionadors corresponents davant els problemes de seguretat i salut que provoca el cablejat aeri.

CINQUÈ.- Traslladar aquest acord a totes les associacions de veïns de la ciutat de Tarragona.

Dídac Nadal

Conseller Portaveu del Grup Municipal del PDeCAT a l’Ajuntament de Tarragona.

Tarragona, 8 de gener de 2019