Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notes de Premsa 2018 Dídac Nadal demana un mecanisme de control i seguiment de les mocions aprovades al ple

09/07/2019

Des de l’inici del mandat s’han presentat gairebé 400 mocions i actualment només s’han fet realitat nou

El Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) a l’Ajuntament de Tarragona defensarà, en el plenari d’aquest dimecres, una moció per a la creació d’un mecanisme de control i seguiment de les mocions aprovades al plenari municipal. Entre altres mesures, el PDeCAT sol·licita incorporar al Portal de Transparència un apartat sobre les mocions aprovades on s’informi del seu estat d’execució, els terminis previstos i el pressupost necessari per fer-les efectives. També reclama que la Junta de Portaveus inclogui un punt de l’ordre del dia sobre l’estat d’execució de les mocions aprovades.

“La llista d’incompliments és cada vegada més llarga”, ha denunciat el portaveu del PDeCAT, Dídac Nadal, que ha afegit que “sabem que les mocions són declaracions d’intencions, però també som conscients que la majoria dels acords aprovats fan referència a actuacions per millorar la ciutat”. “Moltes de les mocions són proposades per entitats tarragonines amb l’objectiu d’obtenir solucions a les seves problemàtiques”, ha destacat Nadal.

El portaveu del PDeCAT ha manifestat que el compliment de les mocions aprovades “és una responsabilitat política”. “S’han de convertir en compromisos ferms, es tracta d’una qüestió de credibilitat institucional, de legitimitat política, de qualitat democràtica i de respecte cap a les persones i entitats que hi estan implicades”, ha afirmat.

Nadal ha explicat que des de l’inici del mandat s’han presentat 394 mocions, de les quals s’han aprovat o convertit en Declaració Institucional 234. “D’aquestes 234 mocions aprovades, només s’han fet realitat nou, i sis resten en procés de realitzar-se”, ha detallat el portaveu del PDeCAT, que ha manifestat que la situació actual “demostra una manca de sensibilitat inadmissible per part de l’equip de govern vers la ciutadania i un menyspreu cap als grups municipals, les entitats i les persones que han treballat en propostes de millora”.

“Les mocions que s’han realitzat tenen a veure amb adhesions de l’Ajuntament de Tarragona com ara l’adhesió a la Xarxa de Ciutats Acollidores de Refugiats o al programa Ciutats Amigues de la Infància. D’altra banda, el desplegament de la policia de barri, el projecte Illa Corsini, els plants integrals al centre, al Serrallo i a la Part Baixa o la millora del Mercat de Bonavista són exemples de mocions aprovades que no s’han fet realitat.

Tarragona, 22 d’octubre de 2018

Segells de reconeixement d'administració oberta