Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 Albert Abelló: “Donde dije digo, digo Diego”

Albert Abelló: “Donde dije digo, digo Diego”

06/04/2016

Cada mes ens ho deixen més clar: El pacte segellat entre PSC, PP i el regidor no adscrit Josep Maria Prats no és només un pacte antinatura, sinó també antitarragona. En vam tenir un exemple més en el Plenari Municipal del passat 18 de febrer. Un dels nous socis de govern, el Grup Municipal del PP va votar en contra d’una de les demandes que el mateix partit ha reclamat durant anys i que incorporava com una de les principals propostes en el programa electoral: Rebaixar el preu dels pàrquings municipals a quatre euros al dia. Sembla doncs, que un cop aconseguida la cadira a l’equip de govern, els compromisos se’ls emporta el vent.

Des del Grup Municipal de CiU vam demanar, a través d’una moció, la rebaixa de les tarifes dels pàrquings municipals perquè considerem que els preus actuals són cars i estan perjudicant greument la dinamització econòmica de la ciutat. Aquestes tarifes altes i la desinformació que les acompanya (no es coneixen fins en el moment que s’ha de pagar) provoca que moltes persones no triïn Tarragona per venir a comprar, a passar el dia o simplement a dinar o a sopar. Davant d’aquesta situació, és inevitable observar el funcionament de ciutats veïnes que disposen d’una altra política d’aparcaments molt més competitiva amb preus ajustats i unificats. No tenim una política d’aparcaments competitiva que afavoreixi el foment el comerç i l’oferta gastronòmica, cultural i patrimonial de la nostra ciutat.

Davant de tot això, no entenem perquè l’equip de govern es va oposar a la proposta i vol continuar donant l’esquena al teixit comercial de la nostra ciutat. Ens preocupa que aquesta sigui la línia a seguir durant el que ens queda de legislatura. Aquest comportament ens genera preguntes. ¿Perquè el Grup Municipal del PP ha volgut presidir l’empresa d’Aparcaments Municipals de Tarragona? ¿Perquè quan tenen l’oportunitat de rebaixar el preu dels pàrquings públics i fer realitat una de les seves grans demandes es baixin d’aquesta manera els pantalons? No volem pensar, tot i que se’ns fa difícil, que l’única intenció que hi ha és de col·locar consellers.

Cada dia i, sobretot, en cada Plenari Municipal, els tres socis de govern deixen clar que la seva gran prioritat és aferrar-se a la cadira del govern i autoobligar-se a retallar compromisos, tant se val si les propostes són en benefici de la ciutat i és igual si les iniciatives són per millorar la qualitat de vida dels tarragonins, el que els importa és mantenir-se a l’equip de govern i fer veure que governen. Estem assistint a nombrosos actes de covardia política injustificable i, en aquests moments, Tarragona no necessita covards, ni temorosos, ni fluixos de cames.

Tarragona, 30 de març de 2016

Albert Abelló