Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CDC demana crear zones avançades per a motos davant dels semàfors

CDC demana crear zones avançades per a motos davant dels semàfors

És un senyal de trànsit que evitarà els avançaments perillosos de les motos i bicicletes i millorarà la seguretat de vianants i conductors
18/07/2016

El Portaveu del Grup Municipal de CDC a l’Ajuntament de Tarragona, Albert Abelló, defensarà, en el plenari  d’aquest divendres 22 de juliol, una moció per demanar la creació de zones avançades d’aturada per a motos, motocicletes i bicicletes en aquelles vies on s’ha detectat una major densitat de trànsit. Es tracta d’una mesura de seguretat que consisteix en un senyal de trànsit horitzontal (pintat al terra de la via de circulació) que permet que les motos, els ciclomotors i les bicicletes s’aturin en una posició més avançada que la resta de vehicles per poder arrencar abans quan el semàfor es posa verd.

Abelló ha recordat els problemes de mobilitat que es donen en nombroses vies de la ciutat a determinades hores del dia a causa de la gran quantitat de vehicles que circulen. “La gran densitat de vehicles és un dels factors de risc davant un possible accident i, tot i que cal seguir apostant pel foment del transport públic, considerem que l’equip de govern no està incentivant prou l’ús de vehicles alteratius al cotxe com són les motos, els ciclomotors i les bicicletes”, ha manifestat el Portaveu de CDC.

“Les motos, els ciclomotors i les bicicletes contaminen menys que els cotxes, ocupen menys espai públic i proporcionen una circulació més fluida amb la conseqüent reducció dels embussos”, ha assenyalat Abelló, que ha apuntat que “al mateix temps, aquests tres mitjans de transport són també més vulnerables que la resta en cas d’accident i per això necessiten més protecció”. “És per això que demanem que s’incentivi l’ús d’aquests vehicles garantint la seva màxima seguretat”, ha explicat el Portaveu de CDC, que ha destacat que l’objectiu de les zones d’aturada avançada “és augmentar la seguretat dels motoristes i dels ciclistes i reduir els accidents que es produeixen en els encreuaments on hi ha més tràfic”.

“El fet que les motos, bicicletes i ciclomotors se situïn davant de la resta de vehicles evita els avançaments perillosos quan el semàfor es posa verd i  facilita que els cotxes vegin millor les motos i que els motoristes vegin els vianants”, ha assenyalat Abelló, que ha recordat que un dels objectius marcats en el  Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible (PMUS) de Tarragona és incentivar i regular l’ús de les motos, els ciclomotors i les bicicletes atenent a la convivència i la seguretat viària.

Abelló ha destacat que a grans ciutats com Barcelona i Madrid, i en altres no tan grans com Girona, Valladolid, Las Palmas de Gran Canària o Logroño, la zona avançada d’aturada s’ha instal·lat amb èxit. “També fa molts anys que aquesta mesura funciona a nombrosos països com Bèlgica, Dinamarca, Gran Bretanya, Estats Units i Canadà”, ha apuntat el Portaveu de CDC. “Tal com indiquen les dades del PMUS, són moltes les vies de la ciutat les que pateixen una gran densitat de trànsit i l’Ajuntament de Tarragona, coneixent aquestes dades, ha de vetllar per reduir al màxim els factors de risc que poden ocasionar un accident”, ha conclòs Abelló.

Tarragona, 18 de juliol de 2016