Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CDC demana un informe detallat de l’execució de les partides del pressupost 2016

Entre altres, vol saber què s’ha fet amb les partides destinades a millorar l’espai públic, a l’arranjament dels polígons industrials, al foment de l’ocupació i a la dinamització comercial
15/09/2016

El portaveu del Grup Municipal de CDC, Albert Abelló, ha demanat a l’equip de govern (PSC-PP) un informe “detallat” de l’execució de diverses partides del pressupost municipal de 2016 aprovat el desembre de l’any passat. “L’equip de govern no pot anunciar a bombo y platillo unes partides que finalment no s’executen”, ha manifestat Abelló, que considera “fonamental” l’avaluació del grau de compliment del pressupost d’aquest any abans de començar a parlar dels comptes de l’any vinent.

Aquest dijous, el Grup Municipal de CDC ha remés un escrit a l’equip de govern sol·licitant l’estat d’execució d’algunes de les partides com és la destinada al fons per la millora de l’ocupació que compta amb més de 170.000 euros o la de programes d’ocupació que disposa d’un milió d’euros. En el mateix escrit, CDC també pregunta per l’estat d’execució de la partida “Barris i Racons” que compta amb 600.000 euros. “Volem saber quines actuacions de millora s’han realitzat als barris, l’espai públic de molts dels quals està molt deteriorat”, ha manifestat Abelló.

“També hem demanat conèixer què s’ha fet amb la partida de 150.000 euros destinada als polígons industrials i amb la de 130.000 euros adreçada al soterrament del cablejat aeri del Serrallo”, ha explicat el portaveu de CDC, que també ha sol·licitat l’estat d’execució de la partida de més d’un milió d’euros de l’àrea d’Educació destinada a edificis i altres construccions, així com la de 100.000 euros adreçada a la millora d’instal·lacions esportives.

Entre d’altres partides, CDC també ha reclamat saber què s’ha fet amb els 65.000 euros destinats als Plans de Dinamització Comercial, amb els 30.000 euros pressupostats per donar suport al comerç minorista de l’entorn del Mercat Central i amb els 20.000 euros que han de fer realitat la bonificació del bus urbà per a les persones amb discapacitat psíquica. En el mateix escrit també es pregunta pels 1000.000 euros destinats a substituir els contenidors soterrats i pels 50.000 euros que havien de servir per pavimentació i serveis en l’àrea de mobilitat.

“El procés per accedir a aquest tipus d’informació hauria de ser molt més àgil”,  ha manifestat Abelló, que lamenta que a través de la pàgina web de l’Ajuntament només es pot accedir a un document trimestral “indesxifrable” on no s’especifiquen ni les partides ni l’estat d’execució.

Tarragona, 15 de setembre  de 2016