Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CDC denuncia la “inacció” de PSC i PP en els edificis en mal estat de la Part Alta

17/10/2016

El Portaveu del Grup Municipal de CDC a l’Ajuntament de Tarragona, Albert Abelló, ha reclamat aquest dilluns a l’equip de govern (PSC-PP) l’elaboració d’un informe sobre l’estat actual dels edificis de la Part Alta i que, un cop realitzat, el consistori assumeixi la seva responsabilitat en els edificis en mal estat de la seva propietat i es posi en contacte amb els propietaris de la resta d’immobles per tal que es facin càrrec de la rehabilitació. “En el cas que els propietaris dels edificis que presenten deficiències no es facin càrrec de l’arranjament, l’Ajuntament ha d’actuar subsidiàriament”, ha assenyalat Abelló, que ha recordat que aquesta és una eterna reivindicació dels veïns i veïnes del nucli antic, sobretot de l’Associació de Veïns Catedral.

“La Part Alta ja ha patit molts ensurts”, ha assenyalat Abelló, que ha recordat l’esfondrament de la Casa Foixà el juliol del 2012, l’evacuació d’urgència del número 10 de la plaça del Pallol el novembre del 2013, i l’esfondrament del número 11 del carrer Caldereres el setembre del 2014. “Tot i aquest seguit de greus episodis, al nucli antic hi continua havent un gran nombre d’edificis que no es troben en condicions òptimes”, ha alertat el Portaveu de CDC, que no entén “la inacció” de l’equip de govern davant d’aquesta situació.

Abelló ha recordat que l’últim informe fet públic per l’Ajuntament data del desembre del 2014 i especifica que al nucli antic hi ha més d’una desena d’immobles que es troben en una situació de risc estructural i unes 280 façanes amb deficiències. “Aquestes xifres indiquen que el 35% dels edificis de la Part Alta presentava algun tipus de deficiència”, ha apuntat el Portaveu de CDC, que ha reiterat la necessitat de conèixer la situació actual.

“No tenim constància de cap nou informe tècnic on s’especifiqui l’estat actual dels edificis del nucli antic, ni tampoc sabem perquè no s’ha aplicat el pla d’acció que s’havia de posar en marxa amb l’objectiu de posar solució als immobles que es troben en mal estat”, ha manifestat Abelló, que ha afegit que “no hem d’esperar que torni a succeir una desgràcia per posar-nos les piles”.

Tarragona, 17 d’octubre de 2016