Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CDC denuncia que part del Circ Romà s’ha convertit en un abocador il•legal

CDC denuncia que part del Circ Romà s’ha convertit en un abocador il•legal

Lamenta l’esgarrifós abandonament i l’estat de degradació en què es troba una de les voltes el Circ
CDC denuncia que part del Circ Romà s’ha convertit en un abocador il•legal Estat d'una de les voltes del Circ Romà
20/09/2016

El portaveu del Grup Municipal de CDC, Albert Abelló, ha denunciat aquest dilluns el “menyspreu” i la “manca de respecte” a la història i al patrimoni de la ciutat per part de l’equip de govern (PSC-PP) davant “l’esgarrifós” estat en què es troba una de les voltes del Circ Romà, sepultada sota deixalles de tot tipus en un solar convertit en un abocador descontrolat.

Part del Circ Romà es troba en aquest solar privat ubicat al carrer Trinquet Vell, un terreny abandonat des de fa anys que acumula una gran quantitat de runa. “És inadmissible que part del patrimoni històric de la nostra ciutat, declarat Patrimoni Mundial de la Humanitat, es trobi en aquest estat d’absoluta deixadesa”, ha manifestat Abelló, que ha afegit que no entén “l’immobilisme” de l’equip de govern davant d’aquesta situació.

El portaveu de CDC ha exigit a l’equip de govern que faci complir l’ordenança perquè aquest solar deixi de ser un focus de porqueria i es recuperi i conservi aquesta part del Circ Romà, monument construït el segle I. “Calen mesures de protecció preventives i efectives”, ha assenyalat Abelló,  que ha recordat que ja fa més d’un any que l’equip de govern va anunciar el Pla Director del Circ Romà.

“Hem tornat a topar amb un exemple més de la deixadesa, immobilisme i manca d’ambició de l’equip de govern”, lamenta el portaveu de CDC, que considera que aquesta actitud “no ajuda gens a fer de Tarragona una ciutat puntera i modèlica de la qual els tarragonins ens sentim orgullosos”.

Tarragona, 19 de setembre  de 2016