Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CDC reclama l’obertura del Casal de la Dona

CDC reclama l’obertura del Casal de la Dona

Denuncia que moltes dones de la ciutat estan en una llarga llista d’espera per ser ateses pels serveis jurídics i psicològics
14/11/2016

El Portaveu del Grup Municipal de CDC a l’Ajuntament de Tarragona, Albert Abelló, ha denunciat aquest diumenge que moltes dones de la ciutat estan en una llarga llista d’espera per ser ateses pels serveis jurídics i psicològics del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD). “A diferència de la gran majoria de consistoris, el SIAD de Tarragona no atén visites durant l’horari de matí, l’horari de visites es redueix a dos dies a la tarda a causa de la manca d’espai que pateix el servei des que es va posar en marxa”, ha assegurat Abelló.

“L’any 2009 l’equip de govern va ubicar provisionalment el SIAD a la planta baixa de l’Ajuntament i més de set anys després el servei continua al mateix lloc, un espai molt reduït que no permet el treball de tots els professionals”, ha denunciat el Portaveu de CDC, que ha assenyalat que la Generalitat aporta anualment 46.000 euros al consistori tarragoní per destinar-los exclusivament al SIAD.

Davant d’aquesta problemàtica, el Grup Municipal de CDC presentarà una moció en el pròxim plenari municipal per posar fi a la situació de provisionalitat de la ubicació del SIAD i reclamar l’obertura del Casal de la Dona. “Fa molts anys que Tarragona reclama l’obertura del Casal de la Dona, un espai que fomenti la participació activa de les dones en tots els àmbits de la ciutat i la societat, i que també exerceixi d’observatori per detectar mancances i necessitats de les dones per posar en marxa mecanismes per resoldre-les”, ha manifestat Abelló, que ha recordat que són moltes les ciutats que ja compten amb aquest espai, com ara Reus, Lleida, Terrassa, Vilafranca del Penedès, Sant Feliu de Llobregat, Barcelona, etc.

Concretament, la moció reclama a l’equip de govern que estudiï i determini, en un període de tres mesos, l’espai més adequat per ubicar el Casal de la Dona i que, un cop determinada la ubicació, es posin en marxa tots els mecanismes necessaris per obrir aquest espai amb la col·laboració de totes les entitats interessades a participar. En el text també s’especifica que el projecte compti amb una partida en el pressupost municipal de 2017 i s’executi en el mateix any. D’altra banda, també es reclama que mentre el Casal de la Dona no sigui una realitat, l’Ajuntament permeti que els professionals del SIAD puguin atendre diàriament les visites sol·licitades per les dones de la ciutat.

“Considerem totalment insuficient que l’atenció a les dones de la ciutat sigui de dues tardes a la setmana, cal un nou espai, un casal que fomenti la participació activa a tota la ciutadania en la prevenció de la violència masclista”, ha conclòs el Portaveu de CDC.

Tarragona, 13 de novembre de 2016