Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CDC reclama que el Palau d’Esports es digui “Catalunya”

CDC reclama que el Palau d’Esports es digui “Catalunya”

14/11/2016

El Grup Municipal de CDC a l’Ajuntament de Tarragona presentarà una moció al Plenari Municipal d’aquest divendres 18 de novembre perquè el Palau d’Esports que s’està construint a l’Anella Mediterrània  rebi el nom de “Catalunya”. “Un cop finalitzades les obres, aquest equipament esportiu es convertirà en el centre neuràlgic de l’esport tant a la ciutat de Tarragona com a la resta del territori”, ha manifestat aquest dimecres el Portaveu de CDC, Albert Abelló, que ha recordat que la construcció del Palau d’Esports compta amb un pressupost de 14,7 milions d’euros a càrrec de la Generalitat de Catalunya.

“Cal reconèixer l’esforç i el compromís de la Generalitat que, tot i les dificultats econòmiques per les quals travessa el país, sempre ha apostat, sense fissures, pel suport integral en els Jocs Mediterranis i que no va dubtar, entre altres coses, en licitar, adjudicar i executar aquest Palau d’Esports que en pocs mesos serà una realitat al servei del ciutadà”, ha assenyalat Abelló, que ha recordat que, a banda de ser el gran llegat de l’esdeveniment esportiu, “el Palau d’Esports posarà fi a les llargues reivindicacions de les entitats esportives de la ciutat davant l’actual mancança d’espais per practicar les seves disciplines”.

Per tot això, la moció de CDC proposa que l’Ajuntament de Tarragona sol·liciti a la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya que el nom del futur Palau d’Esports sigui “Catalunya”. “D’aquesta manera reconeixem el treball conjunt entre la ciutat de Tarragona i la resta del país”, ha dit Abelló.

Suport al referèndum i als ens i electes investigats

El Grup Municipal de CDC també presentarà una moció, a proposta de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI), de suport al referèndum i als ens i electes investigats. A través de la moció, CDC demana a l’Ajuntament de Tarragona que manifesti el seu suport a la resolució del Parlament de Catalunya per la convocatòria d’un referèndum vinculant sobre la independència, com a molt tard, el setembre de 2017.

El text també reclama a l’Ajuntament de Tarragona que col·labori en l’organització del debat sobre el procés constituent a la ciutat de forma coordinada amb l’AMI i que mostri el seu suport als ajuntaments i electes investigats per la justícia per haver promogut i facilitat l’exercici del dret a decidir i/o  defensar la independència de Catalunya.

Finalment, la moció també sol·licita al consistori tarragoní que condemni la politització de l’estament judicial espanyol i exigeixi institucionalment una separació real de poders com a garantia de la democràcia.

Tarragona, 14 de novembre  de 2016