Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CiU denuncia que les persones amb mobilitat reduïda fa més de sis mesos que no poden accedir als serveis públics de l’antiga Facultat de Lletres

L’únic ascensor d’aquest edifici de l’Ajuntament de Tarragona està avariat des de fa més de mig any
24/06/2016

El Grup Municipal de Convergència i Unió (CiU) a l’Ajuntament de Tarragona ha exigit aquest dijous a l’equip de govern que repari o substitueixi el més aviat possible l’únic ascensor de l’antiga Facultat de Lletres on, des de fa més de sis mesos, hi penja un cartell que indica que “no funciona”.“És inadmissible que les persones amb dificultats de mobilitat no puguin accedir als serveis de l’Ajuntament per una avaria detectada ja fa més de mig any”, ha manifestat el Portaveu de CiU, Albert Abelló, que ha assenyalat que les oficines d’atenció al públic s’ubiquen al primer i segon pis de l’edifici i que actualment només s’hi pot accedir pujant escales. “Es tracta de serveis municipals com el de la Gent Gran activa o d’altres adreçats precisament a persones amb mobilitat reduïda”, ha apuntat Abelló.

El Portaveu de CiU  ha alertat del gran perjudici que aquesta situació està provocant “tant a les persones amb mobilitat reduïda com als propis treballadors, els quals han d’abandonar el seu lloc de treball i desplaçar-se a la planta baixa per poder atendre als usuaris als quals els hi és impossible pujar les escales”. “S’està infringint la llei d’accessibilitat 13/2014, del 30 d'octubre, que en el seu article 25 disposa que lesadministracions responsables dels edificis d’ús públic han de mantenir en correcte estat els elements que en garanteixen l’accessibilitat”, ha assenyalat Abelló.

“Ens trobem, de nou, amb la deixadesa i la falta de compromís de l’equip de govern envers les persones amb mobilitat reduïda”, ha lamentat el Portaveu de CiU, que ha recordat que l’Ajuntament de Tarragona fa més de 24 anys que hauria de tenir redactat el Pla d’Accessibilitat.

Des del Grup Municipal de CiU s’espera que després d’aquesta denuncia pública l’equip de govern repari o substitueixi l’ascensor de l’antiga Facultat de Lletres el més aviat possible. “Entenem que una avaria és un cas fortuït, però és incomprensible que l’ascensor porti més de sis mesos sense funcionar, és una qüestió de voluntat política”, ha conclòs Abelló.

Tarragona, 2 de juny de 2016