Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CiU proposa rebaixar els preus dels pàrquings municipals a un màxim de 4 euros al dia

El Grup Municipal assegura que l’actual política d’aparcaments està perjudicant greument la dinamització econòmica de la ciutat.
16/03/2016

El Grup Municipal de CiU a l'Ajuntament de Tarragona presentarà, en el Plenari Municipal del pròxim 18 de març, una moció per reclamar la rebaixa i unificació dels preus dels pàrquings municipals. La moció proposa que la tarifa màxima diària dels aparcaments públics sigui de 4 euros. “L’actual política d’aparcaments de Tarragona està perjudicant greument la dinamització econòmica de la ciutat”, ha manifestat el Portaveu del Grup Municipal de CiU, Albert Abelló, que ha assenyalat que els “preus abusius actuals provoquen que moltes persones no triïn Tarragona per venir a comprar, a passar al dia o simplement a dinar o a sopar”. “És inevitable observar el funcionament de ciutats veïnes que disposen d’una política d’aparcaments molt més competitiva amb preus ajustats i unificats”, ha afirmat Abelló.

La moció també proposa millorar la política comunicativa amb la col·locació de panells informatius on es visualitzi el nombre de places públiques d’aparcament disponibles i el seu preu. “Actualment els pàrquings públics funcionen de forma independent amb tarifes diferents que no es comuniquen prèviament, la gent que ve a la ciutat sap que pagarà molt per aparcar, però no sap quant”, ha manifestat el Portaveu de CiU.

Una proposta inclosa en diferents programes electorals

Abelló confia que la moció s’aprovi ja que l’abaratiment de les tarifes dels pàrquings públics és una proposta recollida en nombrosos col·lectius de la ciutat i que “s’ha plasmat en els programes electorals elaborats en els darrers comicis municipals per part de diferents forces polítiques que actualment tenim grup municipal”. De fet, el Portaveu de CiU ha destacat que, tot i que en el programa electoral de la seva formació s’apostava perquè el preu màxim diari fos de 3 euros “hem considerat proposar que la tarifa màxima sigui de 4 per ajustar-nos a la proposta d’altres grups municipals i aconseguir que el canvi de preu sigui una realitat”.