Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CiU reclama acabar amb la ineficàcia dels plens municipals

CiU reclama acabar amb la ineficàcia dels plens municipals

Albert Abelló: “Des del passat juliol s’han presentat un total de 120 mocions i cap d’elles s’ha dut a terme”
19/05/2016

El Grup Municipal de Convergència i Unió (CiU) a l’Ajuntament de Tarragona presentarà una moció perquè els plens municipals siguin més eficaços i contribueixin a millorar la ciutat i la qualitat de vida dels seus ciutadans. “Els plens municipals s’han convertit en maratonians amb una mitjana de set hores de durada a causa de la gran quantitat de mocions presentades i debatudes”, ha manifestat el Portaveu de CiU, Albert Abelló, que ha assenyalat que “des del juliol del 2015 fins el passat mes de març l’Ajuntament de Tarragona ha celebrat nou sessions plenàries ordinàries on s’han presentat un total de 120 mocions”.

“Gairebé la meitat d’aquestes 120 mocions no tenien res a veure amb la ciutat, no eren propostes encaminades a millorar la ciutat ni la qualitat de vida dels tarragonins i, a més, eren mocions sobre les quals l’Ajuntament no té cap mena de competència”, ha afirmat Abelló, que ha manifestat que una altra de les dades que evidencien la ineficàcia dels plens municipals és que “de les 120 mocions presentades només 59 s’han aprovat i, d’aquestes, a dia d’avui, cap s’ha dut a terme”. “Des del passat juliol fins a l’actualitat hem dedicat 50,5 hores presentant i debatent mocions que no han servit per a res”, ha assenyalat Abelló, que ha apuntat que “hem dedicat gairebé el 87% dels temps de cada plenari a presentar i debatre mocions que finalment han quedat en paper mullat”.

“A questa ineficàcia hem d’afegir la sobrecàrrega de feina i un sobrecost d’uns 200.000 euros anuals a l’àrea administrativa de l’Ajuntament”, ha assegurat el Portaveu de CiU, que ha afirmat que els plens municipals celebrats fins ara “són un clar exemple de malbaratament de recursos públics en un Ajuntament on precisament no en sobren”. “Estem malbaratant recursos públics en sessions plenàries que no són eficaces i que no contribueixen a millorar la ciutat ni la qualitat de vida dels que precisament estan pagant aquests recursos: els ciutadans de Tarragona”, ha destacat Abelló, que considera que “si un dels nostres grans objectius com a consellers és millorar l’eficàcia administrativa hauríem de donar exemple”.

Per tot plegat, el Portaveu de CiU ha manifestat que “lluny de pretendre imposar cap mena de norma, proposem que l’Ajuntament estableixi un mètode que s’inclogui en el Reglament Òrgànic Municipal (ROM) encaminat a què els plens municipals siguin més eficaços i contribueixin a la millora de la nostra ciutat i a la qualitat de vida dels ciutadans de Tarragona. En aquest sentit, el Portaveu de CiU, que ha apuntat que resten oberts a qualsevol proposta, ha suggerit tres fórmules:

1. Fixar un nombre màxim de mocions en funció del nombre de consellers amb els quals disposa cada grup municipal.

2. Establir un temps màxim per la presentació i debat de les mocions que cada grup consideri presentar en funció del nombre de consellers amb els quals disposa cada grup municipal.

3. La presentació i posterior debat de totes les mocions es realitzarà amb tots els consellers assistents a la sessió plenària a peu dret.

Tarragona, 12 de maig de 2016