Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CiU reclama que es compleixin els objectius del Pla d'Igualtat

CiU reclama que es compleixin els objectius del Pla d'Igualtat

El Grup Municipal lamenta que el pla no s’està executant per manca de pressupost.
06/04/2016

El Grup Municipal de Convergència i Unió (CiU) a l’Ajuntament de Tarragona ha lamentat aquest dimecres que, tot i disposar d’un Pla Local d’Igualtat, el consistori no pot assolir els objectius del qual per manca de recursos humans i econòmics. Davant d’això, CiU reclama que s’incrementi la partida econòmica de l’àrea d’Igualtat i que tots els departaments de l’Ajuntament disposin d’un tant per cent del pressupost dedicat a l’execució del Pla Local d’Igualtat. Aquestes són dues de les proposes que s’inclouen en la moció que CiU presentarà al Plenari d’aquest divendres conjuntament amb els grups municipals d’ERC i C’s.

“El passat dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones, tots els grups polítics vam fer molt bones declaracions d’intencions, però veiem que des de l’equip de govern, a l’hora de la veritat, no hi ha voluntat de fer realitat les polítiques d’igualtat”, ha manifestat la Consellera de CiU, Cristina Guzmán, que ha manifestat que “és molt bonic anunciar que és té un Pla Local d’Igualtat, però és lamentable que després aquest no s’executi”. “És per aquesta raó que reclamem que es realitzi un estudi per part dels tècnics per quantificar quin tant per cent del pressupost ha de disposar cadascuna de les àrees de l’Ajuntament per tal de complir amb els objectius d'aquest pla”, ha assenyalat Guzmán.

La mateixa moció també proposa encarregar a la Comissió d’Igualtat l’elaboració d’una proposta d’assignació d’objectius operatius a cadascun dels indicadors vinculats a les accions previstes al Pla Local d’Igualtat. “L’objectiu és concretar el compromís del pla, és a dir, de determinar en quina mesura l’objectiu pot donar-se per implementat o no, o en quin grau”, ha apuntat la consellera de CiU.

“Només d’aquesta manera es podran complir els objectius establerts en el Pla Local d’Igualtat del nostre Ajuntament”, ha manifestat Guzmán, que ha assenyalat que l’Ajuntament de Tarragona ha de vetllar pel compliment de la Llei 17/2015 sobre l’igualtat efectiva de dones i homes de Catalunya, que va entrar en vigor el passat 21 de juliol “i que té com objectiu establir i regular els mecanismes i recursos per fer efectiu el dret a la igualtat i a la no discriminació per raó de sexe”. “Aquesta llei determina les competències de l’Administració de la Generalitat i de l’Administració local en matèria de polítiques d’igualtat”, ha apuntat la Consellera de CiU.

Tarragona, 16 de març de 2016