Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 CiU reclama treure els cotxes i convertir en zona per a vianants tots els carrers que envolten el Mercat Central

Ho farà mitjançant una moció i l’objectiu és acabar amb la degradació d’aquesta àrea on es concentren més de 500 d’establiments comercials i de restauració.
CiU reclama treure els cotxes i convertir en zona per a vianants tots els carrers que envolten el Mercat Central Imatge Virtual del Carrer Fortuny
14/04/2016

El Grup Municipal de Convergència i Unió (CiU) a l’Ajuntament de Tarragona aposta per convertir en zona per a vianants tots els carrers que envolten el Mercat Central, una proposta que ja s’incorporava en el programa electoral i que ara es converteix en moció amb l’objectiu que es faci realitat. Es tracta de l’anomenada “Illa Corsini”, una àrea de prop de 110.000 metres quadrats que té el Mercat Central a l’epicentre i que està delimitada per la Rambla Nova, els carrers Unió i Gasòmetre i les avingudes Prat de la Riba i Ramon i Cajal. “Aquesta illa concentra més de 500 establiments comercials i de restauració que donen feina a milers de persones”, ha destacat el Portaveu de CiU, Albert Abelló, que ha manifestat que “l’entorn del Mercat Central és tant o més important que l’equipament en si” i ha recordat que a la zona hi viuen més de 5.000 persones.

“Molts dels carrers que envolten el Mercat Central són carrers amb voreres estretes i amb una gran densitat de tràfic, poc atractius i poc amables pels veïns i visitants”, ha afirmat Abelló, que aposta per “posar fi al deteriorament d’aquesta zona del centre de la ciutat”. El Portaveu de CiU ha manifestat que per recuperar i tornar a donar vida a aquesta important àrea cal que la zona de vianants que s’ha instaurat en els carrers que estan just a tocar del Mercat Central s’estengui a tota l’illa. “L’objectiu és que l’espai públic, actualment majoritàriament per vehicles, s’alliberi perquè el ciutadà sigui l’actor principal d’aquesta gran àrea comercial”, ha assenyalat Abelló.

El Portaveu de CiU ha destacat que el projecte cal consensuar-lo amb els veïns de la zona i ha recordat que en aquesta àrea del centre de Tarragona hi ha una gran mancança d’equipaments. “Precisament, convertir els carrers que envolten el Mercat Central en zona per a vianants possibilitarà la creació d’espais d’ús comunitari com poden ser parcs infantils i la instal·lació de mobiliari urbà que actualment és gairebé inexistent”, ha manifestat Abelló.

La moció proposa convertir en zona per a vianants (totalment lliure de vehicles) els carrers Cardenal Cervantes, Lleida, Cobos, Canyelles, Reding (en el tram entre l’avinguda Ramon i Cajal i el carrer Cristòfol Colom)  i Fortuny (en el tram entre la Rambla Nova i el carrer Reding). I d’altra banda, semi-peatonalitzar els carrers Cristòfol Colom, Soler, Reding (en el tram entre els carrers Soler i Unió) i Fortuny (en el tram entre els carrers Gasòmetre i Reding). “Tots aquest carrers han de gaudir d’una plataforma única eliminant totes les barreres arquitectòniques”, ha apuntat el Portaveu de CiU.

Pel que fa als aspectes de mobilitat, Abelló ha explicat que cal considerar l’accés (tot i que limitat) dels vehicles dels residents, així com també cal tenir molt en compte l’accés dels vehicles d’emergència. També cal establir horaris i espais específics pels vehicles de mercaderies i de recollida d’escombraries. D’altra banda, pel que fa al pàrquing soterrat del Mercat Central, l’entrada s’establiria per l’inici del carrer Canyelles i, la sortida, per la Plaça Ponent.

“Tenim l’obligació d’estimular el comerç i una part molt important del futur comercial de la nostra ciutat passa per aquesta Illa Corsini”, ha conclòs el Portaveu CiU.

Tarragona, 13 d’abril de 2016