Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 Moció CiU per executar el Pla Local d'Igualtat

Moció CiU per executar el Pla Local d'Igualtat

06/04/2016

La igualtat entre dones i homes és un principi jurídic universal reconegut en els textos internacionals sobre drets humans. Des de l’any 1999, amb l’entrada en vigor del Tractat d’Amsterdam, la igualtat entre dones i homes i l’eliminació de les desigualtats són un objectiu que cal integrar en totes les polítiques i accions de la Unió Europea i dels seus estats membres.

El 24 de març de 2007 va entrar en vigor a l’Estat espanyol la Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva entre dones i homes, adreçada a combatre les manifestacions encara existents de discriminació, directa o indirecta, per raó de sexe i a promoure la igualtat real entre dones i homes.

El passat 21 de juliol va entrar en vigor la Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes de Catalunya, que té com objecte establir i regular els mecanismes i els recursos per a fer efectiu el dret a la igualtat i a la no discriminació per raó de sexe en tots els àmbits, etapes i circumstàncies de la vida.Aquesta llei, determina les competències de l’Administració de la Generalitat i de l’Administració local en matèria de polítiques d’igualtat.

Actualment a l’Ajuntament de Tarragona tenim un Pla Local d’igualtat, que segons l’últim comitè rector no ha pot assolir la totalitat dels seus objectius per la manca de recursos materials i econòmics del Departament d’Igualtat.

El nostre grup municipal considera que l’Ajuntament de Tarragona ha de vetllar per el compliment de la Llei 17/2015 i posar a la seva disposició totes les eines necessàries per poder dur a terme les polítiques d’igualtat que aquesta normativa exigeix.

És per això que considerem que el pressupostde cada departament en l’Ajuntament de Tarragona, com son Educació i formació, salut, treball, serveis socials, esports, etc. han de reflectir i disposar anualmentd’un tant per cent del seu pressupost destinat a impulsar, desenvolupar i avaluar les accions i les polítiques públiques per a promoure la igualtat entre dones i homes a la ciutat de Tarragona.

Per tots els motius exposats anteriorment i davant la situació de greuge històric que patim les dones, els Grups Municipals de CiU, Ciutadans i ERC-MES-MDC proposem al Ple l’adopció dels següents acords:

Primer.- Estudi previ per part dels tècnics de cada departament, per quantificar quin tant per cent del pressupost de la seva àrea caldestinar a polítiques d’igualtat.

Segon.- El ferm compromís per part de l’Ajuntament de Tarragona perquè el proper pressupost de 2017, tots els departaments reflecteixin una partida econòmica destinada  a polítiques d’igualtat, que permetrà fer complir amb els objectius establerts en l’actual pla local d’igualtat d’aquest Ajuntament.

Tercer.- Augmentar la partida econòmica al Departament d’Igualtat en els pressupostos del 2017 per a poder dur a terme l’aplicació del pla local d’igualtat.

Quart.- Encarregar a la Comissió d’Igualtat l’elaboració d’una proposta d’assignació d’objectius operatius a cadascun dels indicador vinculats a les accions previstes al Pla Local d’Igualtat de Tarragona. Es tracta concretar el compromís del Pla, és a dir, de determinar en quina mesura l’objectiu pot donar-se per implementat o no, o en quin grau. Per tant, es farà atribuint presència/absència del resultat social desitjat o quantificant el grau d’assoliment necessari, a fi i efecte d’assumir un nivell de compromís explícit en matèria d’igualtat i  facilitar el consens en l’avaluació dels resultats del Pla.

Albert Abelló

Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió

Tarragona, 11 de març de 2016

Accedir a la moció en PDF