Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 MOCIÓ DE CIU PER LA CREACIÓ D’UN ABONAMENT D’APARCAMENT PER A AUTÒNOMS AL PLE DE L’AJUNTAMENT DE TARRAGONA DEL DIA 30 DE SETEMBRE DE 2016

28/09/2016

Des de l’any 2012 fins a l’actualitat el nombre de places de l’àrea regulada d’aparcament de la ciutat de Tarragona s’ha més que quadruplicat. Les zones d’aparcament gratuït han anat desapareixent per donar pas a noves zones blaves, verdes i taronges. La nostra ciutat compta avui dia amb 5.507 places a l’àrea regulada, una xifra que dobla i, fins i tot, triplica la de moltes poblacions veïnes.

Lluny de començar a debatre tots els avantatges i desavantatges de l’àrea regulada d’aparcament, des del Grup Municipal de CiU considerem que un dels grans perjudicats del gran augment de places de pagament a l’aire lliure són els treballadors autònoms.  Actualment, a la nostra ciutat hi ha 6.368 tarragonins autònoms,  tots som conscients de l’esforç que comporta actualment ser treballador per compte propi i en aquests últims anys hem vist com les petites i mitjanes empreses han estat una de les grans víctimes de la crisi econòmica. Considerem, per tant, que des de l’administració cal donar suport i no posar més traves als emprenedors i actuals autònoms.

Proposem facilitar la tasca d’aparcament als treballadors autònoms com una mesura més per millorar les condicions d’aquest col·lectiu a la nostra ciutat. Es tracta d’una iniciativa que ja s’està duent a terme en desenes de ciutats i que consisteix en la creació d’una targeta d’abonament adreçada als autònoms que dóna dret a estacionar en l’àrea regulada d’aparcament. Aquesta targeta té un cost anual i la poden obtenir els vehicles d’autònoms amb seu social a la ciutat de Tarragona i que estiguin al corrent de pagaments.

A banda d’afavorir la mobilitat dels vehicles dels professionals en el desenvolupament de la seva activitat empresarial, aquesta targeta d’abonament permetrà al col·lectiu treballar sense haver d’estar pendent de l’hora que ha de renovar el tiquet del parquímetre ja sigui presencialment o a través del mòbil.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona estudiï la possibilitat de crear una targeta d’abonament d’empresa que doni dret a estacionar a l’àrea regulada d’aparcament a tots els vehicles d’autònoms que tinguin la seva seu social a la ciutat de Tarragona i estiguin al corrent de pagaments.

SEGON.- Que s’estudiï el cost d’aquesta targeta d’abonament a càrrec del beneficiari, una quantia que, en els municipis on ja s’aplica aquesta iniciativa, ronda els 100 euros anuals.

Albert Abelló

Conseller Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió.

Tarragona,  22 de setembre de 2016

Aquesta moció serà defensada pel Conseller Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió, Albert Abelló.