Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 Moció CiU per rebaixar les tarifes dels pàrquings municipals

Moció CiU per rebaixar les tarifes dels pàrquings municipals

06/04/2016

L’actual política d’aparcaments de Tarragona està perjudicant la dinamització econòmica de la ciutat. Les actuals tarifes dels aparcaments públics són cares i no es coneixen fins en el moment de pagar, ja que varien en funció del pàrquing i no hi ha informació prèvia. Els preus cars i la desinformació provoquen que moltes persones no triïn Tarragona per venir a comprar, a passar el dia o simplement a dinar o a sopar. La gent que ve a Tarragona sap que pagarà molt, però no sap quant. Davant d’aquesta situació, és inevitable observar el funcionament de ciutats veïnes que disposen d’una altra política d’aparcaments molt més competitiva amb preus ajustats i unificats.

Existeix una diferència molt gran entre els avantatges que ofereixen altres ciutats a l’hora d’atraure i acollir visitants i els que ofereix Tarragona. No tenim una política d’aparcaments competitiva que afavoreixi el foment el comerç i l’oferta gastronòmica, cultural i patrimonial de la nostra ciutat. L’activitat econòmica de Tarragona queda greument perjudicada sense una bona política d’aparcaments.

Davant d’aquesta situació, considerem que cal canviar l’actual política de tarifes dels aparcaments públics de la ciutat, cal una modificació que consisteixi en l’abaratiment i unificació dels preus actuals situant-nos així en millor o igual nivell que les ciutats veïnes. Aquesta rebaixa de les tarifes dels pàrquings públics també comportarà un procés de negociació amb els concessionaris privats perquè els seus preus també s’abarateixin i evitar així tenir els aparcaments buits com succeeix actualment.

L’abaratiment de les tarifes dels pàrquings públics és una proposta viable recollida en nombrosos col·lectius de la ciutat i que també s’ha plasmat en els programes electorals elaborats en els darrers comicis municipals per part de diferents forces polítiques que actualment tenim un grup municipal a l’Ajuntament.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal de CIU a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següent acord:

PRIMER.- Rebaixar i unificar les tarifes dels pàrquings públics de la ciutat de Tarragona de forma que aparcar en qualsevol d’aquests espais tingui un cost màxim de 4 euros les 24 hores del dia.

SEGON.- Iniciar un procés de negociació amb totes les parts implicades (pública i privada) per tal d’abaratir també el preu dels pàrquings privats que en molts casos tenen els aparcaments buits.

TERCER.-  Millorar la política comunicativa amb la col·locació de panells  informatius on es visualitzi el nombre de places d’aparcament disponibles en cada pàrquing i el seu preu.

Albert Abelló

Conseller Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió.

Tarragona, 12 de març de 2016

Accediu a la moció en PDF