Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 MOCIÓ DE CIU PER RECUPERAR LA FIGURA DEL REGIDOR DE BARRI AL PLE DE L’AJUNTAMENT DEL DIA 24 D’OCTUBRE DE 2016

20/10/2016

El passat mes d’abril, dos mesos després que se signés el pacte del nou equip de govern a l’Ajuntament de Tarragona, el govern va decidir eliminar la figura del regidor de barri, una iniciativa posada en marxa l’any 2007 amb l’objectiu d’atendre les demandes dels veïns i veïnes de cada barri de la ciutat. Tot i que des del Grup Municipal de CiU considerem que la solució a les demandes veïnals passa per la creació de les Taules Interdisciplinàries d’Entitats (Consells de Barri), entenem que, mentre aquestes no es materialitzin,  amb l’eliminació de la figura de regidor de barri s’està desatenent completament les necessitats de les entitats veïnals.

En aquests darrers sis mesos, des que es va eliminar la figura del regidor de barri, no s’ha posat en marxa cap mena d’alternativa per atendre les demandes de cada zona de la nostra ciutat. Nombroses entitats veïnals han manifestat la seva preocupació perquè davant d’una problemàtica tenen moltes dificultats per posar-se en contacte amb l’àrea de l’Ajuntament competent.

La figura del regidor de barri, portada a terme de forma eficaç, és una peça clau per detectar amb rapidesa les problemàtiques dels veïns de la ciutat. És un canal directe entre l’Ajuntament i el ciutadà que s’ha perdut. Les associacions de veïns i les diferents entitats de cada barri són un canal molt important per vehicular les demandes de cada zona de la nostra ciutat i considerem que l’Ajuntament de Tarragona  ho està desaprofitant.

Considerem, doncs, que és clau recuperar la figura del regidor de barri i que aquesta no hagi de recaure exclusivament en els membres de l’equip de govern, sinó que es pugui fer extensiva a la resta de membres dels grups municipals de l’oposició. L’objectiu és que les entitats veïnals, socials, culturals, etc. de cada barri disposin d’un interlocutor eficaç que els acompanyi en el seu dia a dia, treballant a través de reunions i espais de trobada per fer arribar i donar solució a les possibles problemàtiques.

La sessió plenària del passat 25 de gener va aprovar per unanimitat la moció perquè l’Ajuntament impulsi la creació d’una Taula Interdisciplinària d’Entitats a cada barri de la ciutat. L’objectiu és millorar la coordinació de les entitats de cada zona i enfortir la relació d’aquestes amb l’Ajuntament, parlant de la situació i les necessitats del barri per tal de posar en marxa actuacions per donar resposta a les demandes consensuades. Quan existia, el regidor de barri només es reunia amb les associacions de veïns i entenem que cal recuperar la figura i que aquesta també es reuneixi periòdicament amb la resta d’entitats mitjançant la Taula Interdisciplinària.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció dels següents acords:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona recuperi la figura del regidor de barri en un màxim de tres mesos i que aquesta no recaigui exclusivament en l’equip de govern i es faci extensiva als membres dels grups municipals de l’oposició.

SEGON.- Que el regidor de barri es reuneixi amb les associacions veïnals de la seva zona assignada mensualment i doni compte del contingut de les trobades als portaveus de tots els grups municipals.

TERCER.- Que un cop recuperada la figura del regidor de barri i impulsades les Taules Interdisciplinàries d’Entitats, els regidors formin part de les taules dels barris com a representants de l’Ajuntament de Tarragona.

Albert Abelló

Conseller Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió.

Tarragona, 19 d’octubre de 2016

Aquesta moció serà defensada per la Consellera del Grup Municipal de Convergència i Unió, Cristina Guzmán