Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2016 Moció de CiU perquè els plens siguin més eficaços i contribueixin a millorar la ciutat de Tarragona i la qualitat de vida dels seus ciutadans

19/05/2016

Podeu accedit a la moció en format PDF en aquest enllaç

Les sessions plenàries ordinàries d’aquesta legislatura iniciada el juny del 2015 a l’Ajuntament de Tarragona han esdevingut maratonianes, amb una mitjana de set hores de durada a causa, principalment, de la gran quantitat de mocions que s’han  presentat i debatut per part de tots els grups municipals.

Des del passat juliol del 2015 fins al març d’aquest any 2016 l’Ajuntament de Tarragona ha celebrat vuit sessions plenàries ordinàries on s’han presentat i debatut un total de 120 mocions (sense comptar les que finalment s’han convertit en Declaració Institucional). D’aquestes 120 mocions, 41 no tenen res a veure amb la ciutat, no són propostes encaminades a millorar Tarragona ni la qualitat de vida dels seus ciutadans i, a més a més, parlen de qüestions sobre les quals l’Ajuntament no té cap mena de competència.

Del total d’aquestes 120 mocions presentades i debatudes, només 59 s’han aprovat i, el més insòlit és que, a hores d’ara, cap d’elles s’ha dut a terme. Des del passat juliol hem dedicat 50,5 hores presentant i debatent mocions que no han servit per a res. Hem dedicat gairebé el 87% del temps de cada ple municipal a presentar i debatre mocions que finalment s’han quedat en paper mullat.

A tot això cal afegir que aquestes sessions plenàries maratonianes suposen una sobrecàrrega de feina i un sobrecost que estimem en uns 200.000 euros anuals a l’àrea administrativa de l’Ajuntament de Tarragona. Els plens municipals celebrats fins ara són un clar exemple de malbaratament dels recursos públics en un Ajuntament on precisament no en sobren.

Estem malbaratant part dels recursos públics en sessions plenàries de llarga durada que, tal i com indiquen les dades,  són molt poc útils per la ciutat i no contribueixen a millorar la qualitat de vida dels que precisament estan pagant aquests recursos: els ciutadans de Tarragona. Si uns dels nostres grans objectius com a consellers és millorar l’eficàcia administrativa, el primer que hem de fer és donar exemple per poder traslladar l’òptima utilització dels recursos a totes les àrees de l’Ajuntament.

És per tot això que des del Grup Municipal de Convergència i Unió, lluny d’imposar cap mena de norma, proposem que s’estableixi un mètode encaminat a què els plens municipals siguin més eficaços i operatius.

Per tots els motius exposats anteriorment, el Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de Tarragona proposa al Ple l’adopció del següent acord:

PRIMER.- Que l’Ajuntament de Tarragona estableixi un mètode, el qual sigui inclòs al Reglament Orgànic Municipal (ROM), que permeti que les sessions plenàries siguin més operatives i eficaces, i contribueixin a la millora de la ciutat i de la qualitat de vida dels seus ciutadans. Per tal d’assolir-ho,  restant oberts a qualsevol altra fórmula i entenent que el 87% del temps del plenari es dedica a la presentació i debat de mocions, proposem tres vies:

1. Fixar un nombre màxim de mocions en funció del nombre de consellers amb els quals disposa cada grup municipal.

2. Establir un temps màxim per la presentació i debat de les mocions que cada grup consideri presentar  en funció del nombre de consellers amb els quals disposa cada grup municipal.

3. La presentació i posterior debat de totes les mocions es realitzarà amb tots els consellers assistents a la sessió plenària a peu dret.

Albert Abelló

Conseller Portaveu del Grup Municipal de Convergència i Unió.

Tarragona, 12 de maig de 2016