Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Abelló: “Els pressupostos de l’Estat tornen a deixar Tarragona a l’estacada

Abelló: “Els pressupostos de l’Estat tornen a deixar Tarragona a l’estacada

05/06/2017

El portaveu del Partit Demòcrata (PDECAT) a l’Ajuntament de Tarragona, Albert Abelló, ha qualificat de “pèssims” els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE). “Els comptes del govern espanyol tornen a deixar Tarragona a l’estacada”, ha denunciat aquest dijous Abelló, que troba “vergonyós” que l’executiu liderat pel PP hagi rebutjat la totalitat de les 800 esmenes presentades pel Partit Demòcrata a l’articulat dels PGE.

Abelló ha assenyalat que entre aquestes esmenes es troba l’etern projecte del Museu Nacional Arqueològic de Tarragona. “El govern espanyol torna a girar l’esquena a aquest projecte”, ha lamentat el portaveu del Partit Demòcrata, que també ha denunciat que l'executiu liderat pel PP tampoc aposta per la millora de les infraestructures ferroviàries del territori.

"Els comptes estatals també fan cas omís a les necessitats de la nostra xarxa viària, deixant a un racó vies tan importants com les autovies A-7 i A-27", ha criticat Abelló, que ha recordat que entre les esmenes del PDECAT també es trobava l'aportació de quatre milions d'euros addicionals pels Jocs Mediterranis després d'haver hagut d'ajornar-los per la manca de finançament del govern espanyol.

"Els pressupostos de l'Estat espanyol s'obliden de Tarragona i del conjunt de Catalunya", ha manifestat Abelló, que ha qualificat de "nefast" el fet que Ciutadans no hagi presentat cap esmena als PGE referents a Catalunya, mentre sí que ho ha fet per a altres territoris espanyols.

Tarragona, 1 de juny de 2017