Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Abelló: “L’equip de govern compleix dos anys d’inacció i incompliments”

Abelló: “L’equip de govern compleix dos anys d’inacció i incompliments”

Només s’han executat vuit de les 141 mocions aprovades i no s’ha complert cap dels compromisos electorals
13/06/2017

Podeu accedir a l'anàlisi de les mocions en PDF en aquest enllaç.

Coincidint aquest dimarts amb el segon aniversari de la constitució de l’Ajuntament de Tarragona (que va tenir lloc el 13 de juny del 2015), el portaveu del Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDECAT), Albert Abelló, ha lamentat “l’absoluta inacció” de l’equip de govern (PSC-PP) durant aquests dos primers anys de la legislatura.

Un dels exemples d’aquesta immobilitat i desídia de l’equip de govern és el ridícul nombre d’acords executats referents a les resolucions preses en les sessions plenàries. “En aquests dos anys s’han aprovat 141 mocions i només vuit d’aquestes s’han dut a terme”, ha manifestat Abelló, que qualifica aquest fet de “deplorable”.

“Eliminar el cablejat aeri del Serrallo, impulsar taules interdisciplinàries d’entitats als barris i la creació d’un protocol d’ajuda als comerços locals afectats per obres són alguns exemples de mocions aprovades que no s’han fet realitat”, ha explicat Abelló.

Pel que fa a les vuit mocions que sí que s’han fet efectives, el portaveu del Partit Demòcrata ha assenyalat que la majoria d’elles són acords institucionals, com ara l’adhesió de l’Ajuntament al manifest Casa Nostra, Casa Vostra o la pertinença de la ciutat al programa de Ciutats Amigues de la Infància.

“Sabem que l’excusa de l’equip de govern és que les mocions no són més que declaracions d’intencions i que, per tant, no estan obligats a executar-les. On és, doncs, la voluntat política? Tot i que els acords adoptats proposen millores per a la ciutat, no cal fer-los efectius perquè no hi estan obligats?”, s’ha preguntat Abelló.

A l’equador de la legislatura sense complir cap compromís electoral

D’altra banda, Abelló ha destacat que a l’equador de la legislatura no s’ha complert cap de les promeses electorals anunciades pels partits que formen l’equip de govern.

En aquest sentit, Abelló ha recordat alguns dels nombrosos compromisos que el PSC va adoptar a principis del 2015, com ara la creació d’un centre de producció d’arts escèniques a l’auditori del Camp de Mart, dos nous centres cívics al centre de la ciutat, la instal·lació de videovigilància a les urbanitzacions de Llevant o el Museu de la Química al Banc d’Espanya.

“Entre altres compromisos electorals, també es troben el de la millora dels polígons industrials i la redacció del Pla Municipal d’Accessibilitat”, ha recordat el portaveu del Partit Demòcrata.

“Tarragona necessita un govern que no només anunciï i aprovi projectes, sinó que prengui decisions, afronti els problemes i executi els acords i compromisos adoptats”, ha conclòs Abelló.