Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Abelló denuncia que l’equip de govern tampoc abaixarà els impostos per a l’any vinent

El PDeCAT recorda que Tarragona és la segona capital de l’Estat espanyol amb l’IBI més car
27/09/2017

El Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) a l’Ajuntament de Tarragona ha denunciat que l’equip de govern (PSC-PP) tampoc abaixarà els impostos amb vista a l’any vinent. “Tot indica que les ordenances fiscals es prorrogaran, ja que el termini per publicar qualsevol modificació finalitza la setmana vinent i el plenari no tindrà lloc fins al 9 d’octubre”, ha assenyalat el portaveu del PDeCAT, Albert Abelló, que lamenta “l’absoluta manca de transparència i voluntat de negociació de l’equip de govern”. “L’any passat ens vam assabentar de la congelació dels impostos pels mitjans de comunicació i aquest any la intenció de PSC i PP era la mateixa”, ha manifestat.

“Tarragona és la segona capital de l’Estat espanyol amb l’IBI més car”, ha assenyalat Abelló, que veu “insuficient i poc valenta” la congelació, per tercer any consecutiu, dels impostos municipals. “Ningú recorda que en el passat mandat el PSC  va sotmetre als ciutadans de Tarragona a una injusta i abusiva pujada d’impostos?”, pregunta el portaveu del PDeCAT, que considera que “la ciutadania no ha de carregar amb les conseqüències de la mala gestió d’un equip de govern que ha estirat més el braç que la màniga”.

“Un equip de govern que no ha fet bé la feina no està legitimat per demanar un esforç als ciutadans”, ha manifestat Abelló, que ha nomenat alguna de les taxes que es van incrementar considerablement i que continuen congelades com ara l’IBI, que  l’any 2012 va pujar un 10 % i que va tornar a pujar un 9,5 % el 2013 o la taxa d’escombraries que va incrementar en un 9,5 % el 2012, un 7,8 % el 2013 i un 7,6 % l’any 2014.

Propostes

El Grup Municipal del Partit Demòcrata ha lliurat per escrit a alcaldia diverses propostes de cara a les ordenances fiscals de l’any vinent amb l’objectiu de reduir la pressió fiscal (rebaixar l’IBI i la taxa d’escombraries, entre altres) i fomentar l’activitat econòmica.

“Cal rebaixar la pressió fiscal i apostar per bonificacions que fomentin l’economia i la generació de llocs de treball”, ha manifestat Abelló, que, en aquest sentit, ha tornat a reclamar l’eliminació de la taxa per llicències d’obertura d’establiments. “Els impostos als quals s’ha de fer front abans d’iniciar una activitat econòmica són un gran entrebanc pels emprenedors”, ha assenyalat.

D’altra banda, Abelló sol·licita que s’incrementi, entre altres bonificacions, la del pagament avançat dels impostos (que actualment és d’un 2,5 %) i es mantinguin els ajuts a les famílies tarragonines amb escassa capacitat econòmica per fer front a les despeses bàsiques de la llar.

Tarragona, 27 de setembre de 2017