Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Abelló reclama més esforços en la promoció de l’economia i la millora de l’espai públic als pressupostos

El Grup Municipal del PDeCAT ha fet arribar per escrit a l’equip de govern les seves demandes de cara als pressupostos municipals del 2018
30/10/2017

Podeu accedit al document amb les demandes en aquest enllaç

Conscients que l’equip de govern (PSC-PP) ha d’elaborar els pressupostos municipals del 2018, el Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDeCAT) ha lliurat per escrit les seves demandes. “Cal un major esforç en la promoció econòmica i la millora de l’espai públic”, ha manifestat el portaveu del PDeCAT, Albert Abelló.

Pel que fa al foment de l’economia i a la generació d’ocupació, el PDeCAT reclama una partida per la redacció i l’execució del projecte d’Illa Corsini amb l’objectiu de reactivar el comerç del centre de la ciutat. També sol·licita partides per a la creació de programes específics d’emprenedoria i autoocupació dels joves i torna a reclamar la millora dels polígons industrials. “Cal elaborar un pla especial d’actuació per posar fi a la degradació que pateixen els polígons”, ha assenyalat Abelló.

D’altra banda, el PDeCAT reclama una partida per posar en marxa un pla de xoc per a la millora de l’espai públic.  “Hi ha multitud de places, carrers i racons de la ciutat absolutament degradats que requereixen una actuació urgent”, ha assegurat Abelló, que aquests espais es troben tant a Ponent, com a Llevant, Sant Salvador, Sant Pere i Sant Pau i al centre de la ciutat”.

Entre les demandes de millora de l’espai públic es troben, entre altres, l’eliminació del cablejat aeri del Serrallo, la millora de la zona d’Interblocs de Sant Salvador, l’arranjament de  voreres a Icomar, Riu Clar, Cala Romana i Solimar; la reparació del mobiliari urbà de Camp Clar, la dignificació de les zones esportives de La Móra i l’Escorpí, la neteja de les zones verdes de la urbanització Llevantina-Bon Sol, la millora integral de la rambla del Pilar i la dignificació del parc de Buenos Aires a Bonavista.

Pel que fa al capítol de Serveis Socials, des del Grup Municipal del PDeCAT es reclama, de nou, la bonificació del bitllet de l’autobús urbà per a persones amb discapacitat psíquica, incrementar les partides adreçades al programa d’Igualtat i al Servei d’Informació i Atenció a les Dones i una partida per a executar l’esperat Pla d’Accessibilitat.

El Grup Municipal també fa arribar nombroses propostes de la Joventut Nacionalista de Catalunya (JNC) a Tarragona com ara l’increment de les partides destinades a Carnaval i a Sant Joan, crear una partida per la festa de Cap d’Any, recuperar el Festival d’Estiu i la posada en marxa de nous projectes culturals adreçats als joves per fomentar la música, la dansa i les arts plàstiques, entre altres.

Finalment, des del PDeCAT també se sol·licita incrementar la partida destinada a les subvencions adreçades a les entitats veïnals i a les dedicades a l’esport base.

No supeditar Tarragona a la venda de patrimoni

El portaveu del PDeCAT, Albert Abelló, reclama a l’equip de govern que no supediti les inversions a la venda de patrimoni. “En el pressupost d’aquest 2016 hi ha 9,3 milions d’euros d’inversions supeditades a la venda de patrimoni municipal que no s’han executat perquè no han estat capaços de vendre res”, ha lamentat Abelló.

“Esperem que de cara a l’any 2018 el govern municipal no torni a supeditar la millora de la ciutat a la possibilitat remota de vendre patrimoni”, ha manifestat el portaveu del PDeCAT.

Tarragona, 30 d’octubre de 2017