Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Abelló reclama que Tarragona s’adhereixi al procés participatiu per a la Reforma Horària

Lamenta que Tarragona sigui l’única capital catalana que encara no s’ha involucrat en cap procés participatiu ni prova pilot.
13/03/2017

El Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDECAT) presentarà una moció en el plenari d’aquest divendres per reclamar a l’equip de govern (PSC-PP) que l’Ajuntament de Tarragona s’adhereixi al procés participatiu per a la reforma horària. “Tarragona és l’única capital catalana que a hores d’ara no s’ha adherit a cap procés participatiu ni prova pilot impulsat des del Govern de la Generalitat i la Iniciativa per a la Reforma Horària”, ha lamentat el portaveu del Partit Demòcrata, Albert Abelló, que considera que “Tarragona no es pot quedar a la cua, ni molt menys, al marge d’una iniciativa que afecta a tots els àmbits de la societat”.

“Tarragona tampoc forma part de la Xarxa de Ciutats i Pobles per la Reforma Horària, plataforma on sí estan representades la resta de capitals catalanes i més d’un centenar de municipis”, ha criticat Abelló, que ha assenyalat que en els últims mesos moltes ciutats (com ara Reus, Tortosa, Vilafranca del Penedès, Terrassa, Marató, etc.) han acollit conferències, xerrades i debats amb l’objectiu de donar a conèixer el projecte i promoure un procés participatiu perquè la ciutadania expressi la seva opinió sobre la reforma horària.

“Els tarragonins i tarragonines tenen dret a conèixer de primera mà els reptes i oportunitats que ofereix la reforma horària i a expressar la seva opinió sobre com fer-la efectiva”, ha manifestat Abelló, que considera que les administracions locals tenen un paper clau a l’hora de fer realitat aquest projecte. En aquest sentit, la moció del Partit Demòcrata reclama que l’Ajuntament de Tarragona no es torni a quedar al marge i s’adhereixi als futurs processos participatius que s’impulsaran des de la Generalitat de Catalunya i la Iniciativa per a la Reforma Horària.

La reforma horària és una iniciativa ciutadana que impulsa canvis horaris perquè puguem gaudir de més llibertat en la gestió del nostre temps. Impulsa uns hàbits horaris cívics, potenciant la igualtat entre les persones, les capacitats de bona relació, la nostra salut i el benestar. Per aconseguir-ho, la reforma horària proposa compactar la jornada laboral, introduir horaris laborals més flexibles d’entrada i sortida, avançar les hores dels àpats tant del dinar com del sopar i sincronitzar els horaris de les institucions, empreses i actors socials i culturals.