Esteu aquí: Inici L'Ajuntament Govern Grups municipals Grup Municipal Junts per Catalunya Docs. Mandat 2015-2019 Notícies i mocions 2017 Abelló vol que l’Ajuntament es posicioni a favor de la gestió del 0,7% social de l’IRPF

El Partit Demòcrata (PDECAT) presenta una moció per reclamar el traspàs a la Generalitat d’aquests recursos destinats a finalitats socials.
25/04/2017

El Grup Municipal del Partit Demòcrata (PDECAT) a l’Ajuntament de Tarragona defensarà, en el plenari d’aquest dijous 27 d’abril, una moció per reclamar a l’Estat espanyol el traspàs a la Generalitat de la gestió dels recursos generats a través de la casella destinada a finalitats socials de la declaració de la renda. “Catalunya reivindica, des del 1998, poder exercir la gestió d’aquesta subvenció i hi ha nombroses sentències judicials favorables que reconeixen la competència”, ha manifestat el portaveu del Partit Demòcrata, Albert Abelló.

“El passat mes de gener el Tribunal Constitucional va tornar a donar la raó a la Generalitat de Catalunya pel que fa a la gestió d’aquestes subvencions a les entitats socials amb càrrec al 0,7% de l’IRPF”, ha recordat Abelló, que ha assenyalat que en aquesta nova sentència el Tribunal Constitucional “insisteix que aquest tipus de recursos els han de tramitar les autonomies i retreu al govern espanyol haver envaït les competències catalanes”.

El portaveu del Partit Demòcrata ha recordat que l’incompliment de l’executiu espanyol “suposa un greu perjudici per les entitats socials”. “En els últims anys, Catalunya ha aportat el 25% de la recaptació estatal del 0,7% de l’IRPF per a fins socials, però només en rep anualment el 14%”, ha explicat Abelló, que ha apuntat que la mateixa casella va permetre recaptar el 2015 uns 57,6 milions d’euros a Catalunya, on la meitat dels contribuents marquen aquesta casella. “Les entitats catalanes, però, només en van rebre 31,2 milions”, ha denunciat.

“Es tracta d’una batalla que Catalunya fa molts anys que planteja i que ha guanyat de manera clara i reiterada davant la justícia”, ha assenyalat Abelló, que critica que, tot i això, “l’executiu espanyol segueix incomplint, de manera recurrent, les sentències judicials i envaint les competències exclusives en matèria de serveis socials que fixa l’Estatut d’autonomia de Catalunya”.

El portaveu del Partit Demòcrata ha destacat que a Tarragona hi ha moltes entitats que són i podrien ser beneficiaris d’aquestes subvencions, com ara el Centre de paràlisi cerebral la Muntanyeta, la Fundació Bona nit, la Fundació Casal l’Amic, Entitats Catalanes d’Acció Social, l’Associació contra la violència familiar, entre altres.

Per tot això, el Grup Municipal del Partit Demòcrata reclama a l’Ajuntament de Tarragona que es posicioni a favor de la gestió del 0,7% social de l’IRPF per part de la Generalitat amb l’aprovació d’una moció que exigeix a l’Estat espanyol que compleixi les sentències i faci efectiu el traspàs total dels recursos que els catalans decideixen lliurement destinar a finalitats socials.

Tarragona, 25 d’abril de 2017

Més informació: Esther Valcárcel 691240554